Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Cvičení a trendy

10 dobrých rad, jak skutečně začít cvičit.

10 dobrých rad, jak skutečně začít cvičit.



Přestaňte se vymlouvat na nedostatek času, na lenost, na nevhodné doby lekcí ve fitness centrech nebo na to, že nemáte hlídání pro děti – začněte cvičit doma. Vůbec nevadí, když velikost Vašeho bytu připomíná spíš krabičku od sirek, než cvičební sál – věřte, že na cvičení doma nepotřebujete vůbec velký prostor, ani mnoho času. Přečtěte si několik tipů, jak konečně začít.

1. Nejdůležitějším krokem k domácímu cvičení je vymezení vhodného prostoru. Najděte si takové místo, kam se budete moct položit na záda a vzpažit i rozpažit ruce, aniž byste vráželi do nábytku. Pokud je Váš příbytek opravdu stísněný a žádný takový prostor nemáte, jednoduše odsuňte nábytek na chvíli stranou. Dejte také pozor, abyste měli dost místa i ve stoje při vzpažení a nehrozil pád lustru na Vaši hlavu.

 

ČTĚTE DÁLE:

Cvičte v pohodlí domova s našimi cvičebními videi

Jak správně trénovat

Využijte váš nabytek při svém domácím cvičením

 

2. Pořiďte si pěknou podložku. Tím, že položíte podložku na podlahu, vymezíte prostor, který k aktivitě budete potřebovat, ale také to bude pro Vás jednoznačný signál, že se jde cvičit. Používání vlastní podložky je nejen pohodlné a hygienické, ale kvalitní podklad může navíc ztlumit případné otřesy při poskocích, které nepříznivě působí na klouby a páteř. Při cvičení jógy nebo protahování zabrání uklouznutí.

3. I když chodíte doma v legínách a tričku, na cvičení se vždy převlékněte do jiného oblečení, případně si nazujte čisté tenisky. Převlečení se do sportovního je rituál, který dá Vašemu mozku znamení, že se jde cvičit. Vytvoříte tím pro organismus podmíněný reflex a cvičení se stane stejným návykem, jako je třeba čištění zubů.

4. Připravte si k podložce láhev s vodou a ručník a případně další pomůcky, které se chystáte využít (činky, láhve s vodou na posilování, overball, gymnastické gumičky). Během domácího tréninku nikam neodbíhejte. Nenechávejte v hrnci bublat jídlo, ani nechoďte kontrolovat svoje ratolesti. Nastal čas, kdy se chvíli budete věnovat jenom a jenom sobě.

5. Rozhodněte se, kdy budete cvičit. Předem si promyslete, zda je pro Vás lepší zařadit trénink na ráno či na odpoledne nebo večer a určete si, které dny se budete aktivitě věnovat. Ideálně si naplánujte pevné tři dny v týdnu. Ze svého plánu neslevujte, i když se Vám právě cvičit nechce. Pravidelnost je základem úspěchu.

6. Zkuste si nahrát svou oblíbenou hudbu, která Vás bude při cvičení doma motivovat. Při poslechu hudby bude trénink lépe utíkat, ale také Vám může pomoct udržet pozornost. Nenechte se rušit zvuky z okolí a svoji rodinu upozorněte, že na jejich požadavky a nároky bude čas potom.

7. Připravte si cvičební plán, abyste měli jasno, jaké cviky chcete vlastně provádět, zda budete posilovat, protahovat se nebo pálit tuky. Buď si sepište počet sérií a opakování posilovacích cviků na papír nebo si k podložce přistavte notebook a cvičte podle našich videí na internetu. Vždy si stanovte přesný čas, jak dlouho budete cvičit a tuto dobu rozhodně nezkracujte. Sice Vás nikdo nehlídá, ale nezapomeňte, že cvičíte pro sebe.

8. Pokud máte času opravdu málo, zaměřte se na intenzivní intervalový trénink. Na stopkách odměřte 60 sekund, po které budete usilovně cvičit, 20 vteřin pak odpočívejte. V takovém tempu Vám budete stačit 10 – 15 sérií, ale efekt bude podobný, jako při hodinovém snažení.

9. I doma se vždy na konci posilovacího a aerobního tréninku protáhněte. Zabráníte tím namožení svalů, které by Vás mohlo odradit od pokračování.

10. Přestaňte hledat výmluvy, proč cvičit nemůžete, ale konečně začněte. Ne kvůli tomu, že se blíží léto, ani kvůli manželovi nebo dětem, ale kvůli sobě, svému dobrému pocitu, zdraví a kondici.


Autor: Veronika Staňková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Stres zažeňte pohybem!
Cvičení a trendy Pohybová aktivita a její vliv na člověka
Cvičení a trendy 20 důvodů k pohybu