Fithall magazín

Pátek 15.12.2017 svátek má Radana

Cvičení a trendy

Zhubněte chůzí

Zhubněte chůzí



Jestliže patříte k těm, kteří jsou zmateni ze všech novinek ve světě fitness, a nevíte, jaký sport je pro Vás ten pravý, vsaďte na chůzi. Pro člověka je obyčejná chůze nejpřirozenějším pohybem. Chodit totiž může naprosto každý, bez rozdílu pohlaví, hmotnosti, fyzické kondice i věku. Chodit můžete navíc úplně všude a nepotřebujete k tomu žádné zvláštní vybavení, kromě Vašich nohou. Další výhodou chůze je to, že je zcela zdarma.

Pokud chcete pomocí chůze zhubnout, budete muset zvolit svižnější tempo, při kterém Vám stoupne tepová frekvence alespoň na 65 - 85% jejího maxima. Snažte se vydržet alespoň po dobu 45 – 60 minut, aby Vaše tělo skutečně začalo spalovat tukové zásoby, nikoliv jen zásobní cukr ze svalů. Celou dobu byste však měli být schopni plynule mluvit a nesmí Vás ani píchat v boku (to je jasná známka příliš rychlého tempa). Před takovou formou tréninku lehce protáhněte hlavní svalové skupiny, aby Vás druhý den nic nebolelo, ale také abyste připravili svaly na nadcházející aktivitu. Při sportovní chůzi pokrčte lokty do pravého úhlu, pěsti nechte jemně sevřené a s každým krokem si pohybem paží pomáhejte. Tím zapojíte efektivněji horní polovinu těla. Snažte se neprohýbat bedra, narovnejte záda a uvolněte ramena. Bradu nevystrkujte dopředu, naopak ji lehce zasuňte. Správné držení těla je při chůzi extrémně důležité, protože tím zabráníte přetěžování Vašich svalů, především v oblasti zad a šíje.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Chůze nebo běh?

Letní sportování v přírodě

Nordic walking, sport pro každého

 

Rychlou chůzi můžete zařadit do svého aerobního tréninku a střídat ji například s během nebo s lekcemi, jako je aerobic, spinning nebo Zumba. Hlavně na jaře a v létě, kdy je venku hezké počasí, je škoda zavírat se v tělocvičně – pohyb na čerstvém vzduchu Vám zlepší náladu a zbaví Vás stresu. Chodit můžete ale také v posilovně na běžeckém páse, kde můžete přímo sledovat svou tepovou frekvenci, zdolanou vzdálenost i spálenou energii. Když si běžecký pás zvednete, nebo když si vyberete pro svůj trénink členitý terén, skvěle posílíte svaly Vašich nohou i hýždí a spalování tuků bude o to intenzivnější.

Pokud je Vaším úhlavním nepřítelem nedostatek času na cvičení, chůze je pro Vás jako stvořená. Abyste díky chůzi ztráceli nadbytečné kilogramy, nemusíte se převlékat do tepláků, ani hledat skulinu ve svém programu. Zkuste propašovat chůzi do Vašeho běžného dne. Zaparkujte auto dál od práce, do obchodu, který je kousek od Vašeho bydliště, jděte pěšky, kolegům z vedlejších kanceláří neposílejte e-maily, ale osobně je navštivte, vystupte z autobusu či tramvaje o stanici dřív a eskalátory vyšlápněte po svých.

Chodit pěšky je sice časově náročnější, než volit jiné způsoby dopravy, ale méně náročné si hledat čas a energii na studiové lekce ve fitness centrech nebo systematické běhání v parku. Čas, který věnujete chůzi, věnujete především sobě, Vašemu tělu, ale také Vaší psychické pohodě. Zkuste se při chůzi v lese soustředit na čerstvý vzduch, zpěv ptáků nebo šumění stromů. Uvidíte, že se pak budete cítit skvěle fyzicky, ale také psychicky.

Telefonáty, na které jindy hledáte čas jen stěží, ale také náročná rozhodnutí, zkuste řešit během chůze – Váš mozek je v tu dobu lépe zásobený kyslíkem, proto je větší pravděpodobnost, že se budete rozhodovat a řešit problémy efektivněji.

Říká se, že člověk má dva lékaře – pravou a levou nohu. Zkuste se tímto pořekadlem řídit a ty v bílých pláštích nebudete potřebovat.


Autor: Veronika Staňková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Stres zažeňte pohybem!
Cvičení a trendy Pohybová aktivita a její vliv na člověka