Fithall magazín

Pátek 15.12.2017 svátek má Radana

Cvičení a trendy

Vyražte ven za sportem!

Vyražte ven za sportem!



V teplých dnech je vyloženě škoda zavírat se v tělocvičně nebo zůstávat doma, protože sportování na čerstvém vzduchu přináší spoustu benefitů. Díky čerstvému vzduchu se Vám zlepší nálada, prokrví svaly, odezní bolesti hlavy a také se můžete krásně opálit (a tím do těla napumpovat vitamín D). Mezi stálice venkovních sportů patří cyklistika nebo golf, ale také si můžete s partnerem vyrazit na tenis, zahrát si na louce badminton, frisbee nebo vyplout na vodu.

Jestliže raději sportujete o samotě, nebo se nikdo z Vašich přátel do aktivity zapojit nechce, nenechte se odradit a vyražte si ven zaběhat. Běhání a rychlá chůze jsou pro člověka tím nejpřirozenějším pohybem. Ke svižné chůzi nebo běhu nepotřebujete žádné zvláštní vybavení – stačí jen pohodlné tepláky, triko, odpružené tenisky a můžete vyběhnout. Nejlepší je klusat po měkkém terénu, který nebude zatěžovat klouby a páteř. Vezměte si s sebou Vaši oblíbenou hudbu, nebo při běhu poslouchejte jen Váš dech a zvuky okolí. Běhejte pomalu a dávejte si pozor na to, aby Vás nepíchalo v boku – to je jasná známka příliš velké zátěže. Díky pomalejšímu běhu budete efektivně spalovat podkožní tuk, ale také se stihnete kochat okolím. Běhání a chůze jsou prakticky zadarmo, takže je může provozovat každý.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Kdo spaluje lépe? Ženy nebo muži?

Jaro - ideální čas na sportovní výzvy

Energetický výdej aneb není to jen o sportu

 

Dalším velmi oblíbeným venkovním sportem je jízda na kolečkových bruslích. V mnoha městech vznikly přímo trasy pro bruslaře, ale jezdit můžete na jakékoliv hladké silnici, kde není mnoho aut. Pokud bruslit neumíte, ale chcete se to naučit, vyjeďte si se zkušenou kamarádkou nebo se poohlédněte po kurzech bruslení ve Vašem městě.
   
Venkovní prostor se také skvěle hodí na posilování a protahování. Uprostřed či na konci svižné procházky nebo běžeckého tréninku si najděte lavičku, kterou použijete jako cvičební pomůcku.

Pro posílení Vašich paží si stoupněte k lavičce čelem. Ruce opřete o opěradlo, asi na šířku ramen. Zanožte obě nohy, srovnejte si bedra tak, aby se neprohýbala a proveďte alespoň 10 kliků ve 4 sériích.

Sedněte si na lavičku, sedací kosti posuňte na její okraj a opřete se zády. Natáhněte nohy před sebe a s výdechem zvedejte oba kotníky do výšky lavičky. Krásně tak posílíte břišní svaly. Také můžete nechat chodidla položená na zemi a odlepovat záda od lavičky. Břicho během cvičení nepovolujte.

Najděte si venku vyšší schod, pařez, nebo použijte lavičku. Stoupněte si k vysokému schodu čelem a pravou nohou vystupujte nahoru a sestupujte dolů. Po dvaceti opakováních nohy prostřídejte.

Po sportování se nezapomeňte důkladně protáhnout. Použijte opět lavičku, pouliční lampu nebo se opřete o strom.

Jestliže nejste na cvičení venku zvyklí, mohou Vám být zpočátku nepříjemné pohledy ostatních kolemjdoucích. Věřte ale tomu, že dnes už téměř nikoho sportování venku nepřekvapí – a kdyby ano, až Vás potkají za pár týdnů štíhlejší a pevnější, neuvěří svým očím!


Autor: Veronika Staňková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Nordic walking, sport pro každého
Cvičení a trendy Vliv sportu na člověka