Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Spánkem ke kráse

Krásu a půvab ovlivňuje dostatečný spánek bez ohledu na to, jak drahou kosmetiku používáte. Čas odpočinku nedokáže nahradit ani sebedražší krém. Bez řádného spánku je totiž kůže mnohem křehčí a díky tomu také mnohem náchylnější k různému poškození a ekzémům, neboť je méně schopná odolávat každodenním vlivům vnějšího prostředí.

 

Pokud trpíte nedostatkem spánku nejdříve se to projeví na vaší pleti. Mezi první patrné příznaky nevyspání patří tmavé kruhy a váčky pod očima. Postupem času navíc začne kůže šednout a ochabovat, vlasy ztrácejí lesk. Abyste si tedy pleť zachovali co nejdéle pěknou a svěží, spěte alespoň osm hodin denně. Pokud to ovšem jde.

 

Zdřímněte si

 

Při velkém pracovním vytížení a nabitém programu se málokomu podaří dodržet osmihodinový spánek. Proto se doporučuje odpolední zdřímnutí, stačí 15 až 30 minut. Podle výzkumu krátký spánek v odpoledních hodinách má více výhod pro organizmus než ranní dopsávání. Odpolední „šlofík“ výrazně snižuje stres a zvyšuje bystrost mysli. Někteří lidé si ale stěžují, že se po zdřímnutí cítí jakoby omámení. Důležité je, aby spánek netrval déle déle než třicet minut. Čím déle a hlouběji spíte, tím obtížněji se pak probouzíte. Pokud tedy máte možnost si zdřímnout třeba jen na pět minut, udělejte to. Pět minut je lepší než nic. Už jen zavřené oči působí pozitivně. A pokud nechcete zaspat, nastavte si budík. Spánek vás udělá nejen krásnější, ale především udržuje tělo a mysl zdravé a svěží.

 

Než půjdete večer spát

 

Aby noční spánek byl hodnotný, vyhněte se kofeinu po 15 hodině. Kofein zůstává v organizmu po dobu čtyř až šesti hodin a po celou dobu tělo udržuje v aktivitě. To má za následek nespavost. Neuléhejte s plným žaludkem a nezaobírejte se v posteli svými problémy, úkoly na příští den apod. Jen tím svou mysl „nastarujete“ a těžko se vám pak bude usínat. Dejte si příjemnou koupel nebo sprchu, pokud možno se uvolněte. Nezapomeňte ložnici před spaním také dobře vyvětrat.

 

Nespíte? Můžete přibrat na váze

 

Spánek má také vliv i na naší hmotnost. Tímto problémem se zabývali odborníci na Chicagské univerzitě. Ukázalo se, že lidem, kteří spali pouhé čtyři hodiny, o osmnáct procent poklesl obsah leptinu v organismu. Leptin je hormon, který mozku dává signál, že tělo již nepotřebuje další jídlo. U nevyspaných naopak vědci zaznamenali o osmadvacet procent vyšší výskyt hormonu ghrelin, který vyvolává hlad. Celkově pak vědci u skupiny, která měla málo spánku, zaznamenali čtyřiadvacetiprocentní nárust chuti k jídlu.


Tři tipy jak se prospat do krásy:

 

1. Spěte rovně na zádech. Obličej vmáčknutý do polštáře vytváří na pokožce záhyby, které mohou na tváři zůstat na trvalo, pokud budete spát na břiše pravidelně každý večer. Spaní na zádech také pomáhá čelit vlivu gravitace, která se hromadí v průběhu dne.

 

2. Ve vaší ložnici by vzduch neměl být příliš suchý. Proto je dobré používat zvhčovače vzduchu a příliš v místnosti netopit. Neméně důležité jsou také tekutiny. Pijte šest až osm sklenic čisté vody po celý den a jezte potraviny s obsahem omega-3 mastné kyseliny (ryby, ořechy).

 

3. Po každé koupeli použijte hydratační pleťový krém a tělové mléko, neboť pokožka během spánku důležité látky nejlépe vstřebá.