Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Co s dotěrnou celulitidou

Během zimy jste možná celulitidu s přimhouřenýma očima tolerovala, ale s příchodem léta začínáte řešit, jak se té vlezlé a dotěrné pseudopřítelkyně zbavit? Nikdo jí nezval, tak co u vás chce! Uklidnit vás může jediné, že v tom nejste sama. Problém celulitidy trápí až 90% žen ať jsou kypré nebo hubené. Co si s ní tedy počít, když začíná plavková sezona? Obléknout si na pláži skafandr není zrovna nejlepší řešení a ukrýt se do hlubokých lesů a hájů také ne. Začněte s celulitidou bojovat.

 

Jak se projevuje

 

Jak vypadá celulitida víme všechny, ale co ji způsobuje? Může za ni hormonální nerovnováha, nedostatek pohybu, nadváha, genetické dispozice, ale hlavně znečištěný organismus. Nezdravý způsob života, špatná strava a stres zavalí organismus odpadními látkami, a ty se pak spolu s tukem usazují v mezerách mezi vazivovými vlákny. Díky tomu lymfatické cesty špatně fungují a kůži hůře prokrvují. A celulitida je na světě.

 

Zbavte se jí

 

To se snadno řekne. Není to snadná cesta. Je dlouhá, trnitá a vyžaduje dostatek trpělivosti. Mezi zásadní zbraně patří změna stravy a každodenních návyků. Nesprávné stravování totiž vede k nahromadění toxinů a nestrávených metabolitů. Proto je nutné radikálně snížit množství konzumovaného tuku a cukru. Tím omezíte usazování odpadních látek v těle, rozproudítr lymfu v lymfatických cestách a kožních krevních vlásečnicích.

 

Pijte

 

Nepodceňujte příjem tekutin. Při léčbě celulitidy byste měla vypít denně až 3 litry. Pokud nejste zvyklá dostatečně pít, zvyšujte množství vypité vody postupně. Uvidíte, že si brzy zvyknete. Nejvhodnější je čistá voda, ovocné šťávy a detoxikační čaje.

 

Jezte zdravě

 

Základem je pravidelná, vyvážená  a zdravá strava. Nárazové hladovky jen celulitidu umocňují, protože tělo si začne tuk šetřit a ukládat do zásoby. Vyhýbejte se tučným jídlům, potravinám s konzervanty a umělými barvivy. Jezte dostatek ovoce a zeleniny. Kouříte-li, snažte se přestat nebo počet cigaret omezte. Kávy se vzdávat nemusíte, ale snižte denní příjem kofeinu na dva šálky za den.

 

Udržujte svou váhu v rozumných mezích

 

Snažte se zmenšit tukovou vrstvu a hlavně zlepšit prokrvení v podkoží, které má vliv na kvalitu kůže. Mezi důležité faktory, které se podílí na zlepšení, patří samozřejmě pohyb. Ideální je plavání nebo jízda na kole.

 

Podpůrná kosmetika

 

Na celulitidu existuje i celá řada speciálních kosmetických přípravků. Většinou slouží jako podpůrný prostředek a společně s cvičením s nimi lze dosáhnout výrazného zlepšení. Krémy ale samy od sebe žádné zázraky nevykouzlí. Co také pomáhá je pravidelné sprchování problémových partií střídavě teplou a studenou vodou a masáž od konce nohou směrem k srdci. Vhodné je i saunování nebo lymfodrenáž, které podporují lymfatický oběh a odplavení odpadních látek z těla.

 

Neočekávejte, že  za pár dní uvidíte v zrcadle postavu modelky. Svůj boj s celulitidou jen tak nevzdávejte. Budete-li důsledná, výsledky se za pár týdnů dostaví v podobě mnohem hezčí a pevnější pokožky.