Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

5 vad na kráse, za které může váš špatný jídelníček

Pro zachování krásy a zdraví zdaleka nestačí jen aktivní životní styl a kvalitní péče o zevnějšek. Významnou roli hraje naše strava. Pokud s ní něco není v pořádku, začne se to dříve či později neblaze projevovat navenek.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak se udržet fit ve vyšším věku?

10 zdravých potravin pro rok 2017

Chcete zhubnout? Biopotraviny vám vysněnou váhu nezaručí!

 

Jaké problémy tedy mohou při nevhodném stravování vznikat?

1. Suchá pleť a vrásky
Proto, aby byla pleť dostatečně hydratovaná, zdaleka nestačí pouze pít dostatek vody. Vědecké výzkumy prokázaly, že konzumace vody má na skutečnou hydrataci pleti jen velmi malý vliv. Co ovšem hydrataci definitivně ovlivňuje, je dostatek či nedostatek důležitých vitamínů a živin.

„Když se organismu nedostává vitamínů A, C, E, zinku a esenciálních mastných kyselin, kůže je nadměrně suchá, objevují se na ní praskliny a ani mastným krémem nelze stav zlepšit,“ prozrazuje ze své praxe dermatoložka MUDr. Petra Samková.

A co hůř, od suché pleti je to co by kamenem dohodil k vráskám! S nedostatečně hydratovanou pletí se pojí nižší obsah kyseliny hyaluronové a kolagenu, tedy polysacharidu a bílkoviny, které jsou nezbytné k mladistvě vypnuté pleti bez vrásek.

Pokud se chcete suché pleti vyvarovat, snažte se do své stravy zahrnout všechny výše zmíněné živiny, a samozřejmě nezapomínejte ani na vhodnou péči o pleť, která by měla sestávat alespoň z každodenní aplikace přípravku s SPF faktorem a hydratačního krému, který kůži dodá hydrataci také zvenčí.

2. Předčasné stárnutí pleti
Jemné linky a vrásky jsou přirozenou součástí stárnutí. Kvůli nezdravému životnímu stylu a stravě se nicméně mohou začít objevovat mnohem dříve, než by měly.

Podle MUDr. Petry Samkové byste měli pro zachování mladistvého vzhledu pleti do stravy zahrnout velké množství ovoce a zeleniny. „Antioxidanty v nich obsažené nejenže působí pozitivně uvnitř organismu, ale díky vlivu na volné radikály udržují mladistvou i pleť,“ uvádí.

Vedle toho je viníkem předčasného stárnutí pleti také strava založená na konzumaci velkého množství cukru, průmyslově zpracovaných sacharidů a alkoholu.

3. Akné
Nevhodná strava může mít za následek i rozvoj akné, zejména pak konzumace pokrmů z rychlého občerstvení, jídel s vysokým obsahem sacharidů, nekvalitních tuků a průmyslově zpracovaných cukrů.

„Nezdravé pokrmy s vysokým obsahem tuku a glykemickým indexem vedou ke vzniku ´pupínků´, protože v organismu mohou vyvolávat zánět a navíc stimulují produkci kožního mazu, který póry společně s nečistotami zanáší,“ upozorňuje zakladatelka kliniky estetické medicíny Petra Clinic Mgr. Petra Řehořková.

Naopak strava s nízkým glykemickým indexem výskyt akné snižuje, stejně jako pokrmy bohaté na vitamín A (vnitřnosti, mrkev, tmavě zelená zelenina, červené papriky).

4. Vypadávání vlasů a nekvalitní nehty
Stejně jako pleť ovlivňuje i vlasy a nehty strava možná více, než byste očekávali.Pokud vám dlouhodobě chybí vitaminy A, B6, B12 a železo nebo hořčík, připravte se na nadměrné vypadávání vlasů. Viníka lámavých vlasů a jejich roztřepených konečků zase hledejte v nedostatku biotinu (vitamin B7).

„Bez železa a vitamínů ze skupiny B můžete zapomenout na pevné kvalitní nehty,“ potvrzuje primářka Samková.

5. Obezita
Dejte si pozor na množství stravy, které zkonzumujete. Velká část populace totiž sní mnohem víc, než potřebuje! Vedle příliš velkých porcí bývá příčinou i přejídání masem a sacharidy. Pokud organismus sacharidy nebo bílkoviny okamžitě nevyužije, uloží do zásoby v podobě tukových polštářů a my tloustneme.

Říkáte si, co je vlastně na tom být trošku při těle tak špatného? Asi byste se divili, ale obezita je příčinou bolestí kloubů a páteře, problémů srdce a cévní soustavy, nemocí dýchacího systému, kožních chorob a dokonce některých typů nádorů (zejména gynekologických a trávicího traktu).

„Nejvíce rizikový je v tomto ohledu tzv. viscerální tuk, tedy tuk, který se hromadí uvnitř našeho těla a obklopuje naše vnitřní orgány,“ říká Petra Řehořková a dále pokračuje: „Jeho vysoké množství bývá spjato s vyšším množstvím krevního tuku, což může mít za následek rozvoj srdečně-cévních onemocnění, jako je infarkt a mrtvice, nebo cukrovky.“

Vědci v současnosti navíc prokázali jasnou linku mezi dlouhověkostí a dlouhodobě skromnou stravou. Ne nadarmo už naše babičky říkaly „jez do polosyta, pij do polopita“ a my bychom se toho měli držet!


Zdroj: Prima ŽENY

 

iPrima_zeny.jpg