Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

TOP 5 nejčastějších návyků, kterými blokujete hubnutí

Naše dny a životy jsou v podstatě tvořeny sletem návyků, zvyků, rituálů a stereotypů. Automatismy nám šetří energii a v moha případech mohou být užitečné (třeba zvyk čistit si několikrát denně zuby a nemuset o tom nijak zvlášť přemýšlet), ale v případě hubnutí se zdají některé návyky spíš na škodu.
    
Na jednu stranu může být velice obtížné takové zlozvyky překonat, zvlášť pokud je udržujeme při životě mnoho let, ale na stranu druhou, všechno, co je naučené, lze odnaučit nebo přinejmenším přeučit.

Seznamte se s TOP 5 nejčastějšími návyky, kterými si můžete blokovat cestu za nižší hmotností a snažte se s nimi postupně skoncovat!

1. Věříte mýtům - nejíte po 18. hodině večer, vyřazujete celé skupiny potravin, obviňujete lepek, laktózu, hormony, svůj metabolismus. Vyhýbáte se tukům, zaměňujete zdravé za dietní. Veškeré mýty ohledně stravování i cvičení kazí váš progres. Získávejte věrohodné informace a řiďte se také selským rozumem. Nehledejte zázrak ani zkratku - nic takového neexistuje.

2. Sladká tečka - po obědě něco sladkého, ke kávě něco sladkého. Máte pocit, že si o cukr říká vaše tělo? Omyl, to hlava (naše psychika) je viníkem. Přestaňte se odměňovat jídlem - nejste pes. Každá taková odměna přestavuje několik stovek kalorií navíc, a to se na hubnutí pořádně podepíše. V okamžicích, kdy máte nepřekonatelnou chuť na sladké zapátrejte po tom, co skutečně v tuto chvíli potřebujete - jste unavení, naštvaní, vystresovaní, nudíte se, cítíte se osamocení, prázdní?

3. Kalorické nápoje - nejen sladká kola nebo džusy jsou problém, ale také kávičky s mlékem, při nejlepším ještě ochucené cukrem nebo sirupem. Hlídejte si, co pijete! I nevinně se tvářící minerálka může obsahovat stejnou nálož energie jako kus dortu. To stejné platí o alkoholu - sklenička vína večer může být příčinou redukčních nezdarů.

4. Lenóra - sice chodíte do fitka a běhat, ale na nákup jedete autem a procházku se psem zvládnete do deseti minut. Nebraňte se přirozenému pohybu během dne, i když by to mělo znamenat trochu nepohodlí - taková celodenní aktivita je mnohem významnějším faktorem hubnutí, než hodina týdně na běžeckém pásu.

5. Nepozornost - tu a tam něco uzobnete. Někde něco leží a vy šup s tím do pusy. Jíte u televize, jíte u počítače, při čtení. Při večeři s kamarádkou jste ponoření do ožehavých témat, takže si ani nevšimnete, že jste vůbec něco jedli. Všímavost může být naopak cestou ke štíhlejší postavě. Naučte se pravidla tzv. všímavého jedení - jezte v klidu, u stolu, udělejte si na celý rituál dostatek času, vnímejte vůně, chutě i barvy jídla, žvýkejte, kousejte, zpomalte. Pozorujte svoje pocity v ústech, v žaludku, napětí svalů, pozorujte svoje myšlenky.


Autor: Veronika Červenková