Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

10 chyb v prvním měsíci hubnutí

Snižování hmotnosti začíná rozhodnutím, že na sobě chceme něco změnit. Je potřeba motivace, vůle, plán, podpora okolí, ale také trpělivost a konzistence. Je to proces, který musí mít začátek a konec.

Pokud jste rozhodnutí svoji hmotnost zredukovat udělali i vy a začínáte právě nyní, vyvarujte se nejčastějších chyb, které se velice často během prvního měsíce snažení objevují:


1. Spěcháte - chcete všechno hned. Pokud se váha nepohne během dvou dnů, jste demotivovaní. Buďte trpěliví a dejte svému tělu čas zareagovat na změny v jídelníčku i pohybové aktivitě. Někdy to může trvat i měsíc, než se vůbec něco začne dít!

2. Očekáváte zázraky
- zhubnutí není instantní cesta ke štěstí. S klesajícím číslem na váze nečekejte, že budete šťastnější, výkonnější, úspěšnější, chytřejší, nebo se zamilujete. Po celou dobu ale myslete na benefity, které snižování hmotnosti přináší - lepší zdraví, dobrý pocit ze sebe, kondici a sebevědomí.

3. Máte moc nízký/vysoký příjem - na příliš nízkém energetickém příjmu sice váha letí dolů, ale s sebou si vezme kus zdraví a zase rychle vyletí nahoru. Také se může stát, že tělo začne stávkovat a hubnout nebudete. Při příliš vysokém příjmu hubnout ani nezačnete. Buďte v tomto směru rozumní.

4. Moc/málo cvičíte - hýbat se je fajn, ale přehnaná aktivita vede k vyčerpání a ztrátě motivace. I zde platí - vše s mírou! A naopak - málo pohybu Vám k dosažení cíle zcela jistě nepomůže.

5. Málo odpočíváte - odpočinek je při redukci podceňovaným faktorem. Vystresovaný organismus má tendenci si energetické zdroje hlídat, proto se pak hubne obtížněji.

6. Zakazujete si potraviny - nečekejte, že už nikdy v životě nebudete jíst to či ono. Pokud si jisté druhy potravin zakážete, určitě se jich v blízké budoucnosti přejíte a Vaše úsilí bude vniveč. Energeticky bohaté a méně zdraví prospěšné dobrůtky si dopřávejte pravidelně, v malém množství.

7. Vzdáváte se - když se vzdáte a na hubnutí se vykašlete, nikdy neuvidíte, čeho byste byli schopni dosáhnout, kdybyste vytrvali. Vytrvalost hraje v hubnutí klíčovou roli. Nyní je to ale kdo s koho - vyhrajete Vy nebo chutě a lenost?

8. Radujete se předčasně - první kila zmizela. Dost možná to byla ale z velké části voda - takhle dobře to celou dobu určitě nepůjde! To však není signálem k tomu, abyste se vzdali, ale naopak k intenzivnější práci na sobě.

9. Podceňujete emoce
- ne vždy se Vám bude chtít a ne vždy se budete cítit dobře. Tohle jsou ale klíčové momenty, které hrají roli v tom, zda zhubnout dokážete či nikoliv. Nespoléhejte na motivaci - ta zcela jistě někdy nebude dost silná. Pak zkrátka dělejte, co víte, že je dělat nutné.

10. Nejste konzistentní - tři dny tvrdý režim, pak několik úletů v jídle. Pět dní po sobě náročný trénink, pak nechuť a apatie. Tak takhle ne. Vytvořte si realistický plán, kterého se budete držet a o kterém víte, že je dlouhodobě udržitelný!

 

Autor: Veronika Červenková