"> "> ">
Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

7 zásad štíhlých žen, které nikdy nedrží dietu

Znáte ji: spořádá hromadu zmrzliny, jako by se nechumelilo. Přesto víte, že nemá geny supermodelky, která spálí i to, co nikdy nesnědla. Jak to, sakra, dělá, že nikdy nemusí držet dietu?

“Diety (i ty, co drží slavné ženy) většinou nefungují, protože je nemůžete držet celý život," říká Carla Heiserová, specialistka na nutriční a metabolickou medicínu z Chicaga. Naučte se od ní sedm pravidel žen, které diety nedrží, přesto s váhou nemají problém.

1) Mlsejte denně
Kancelářské ochutnávky, dekadentní restaurace, jídlo na narozeninové párty přítele. Tyto události se odehrávají tak pravidelně, že je snadné ospravedlnit si každodenní mlsání. Dopřejte si lahůdky, ale moudře. Rozdělte se o crème brûlée se svým manželem. Na další firemní párty si dejte místo čokoládové fontány raději sashimi a narozeninový dort pojměte jako minidezert. Pak můžete klidně mlsat denně.

2) U stolu mluvte
Proč Francouzi večeří dvě hodiny a nejsou tlustí? Dělejte to jako oni. Lahodná sousta prokládejte spoustou konverzace. Sníte toho daleko méně a z večeře či oběda nebude jen příležitost se nacpat, ale hlavně utužit společné vztahy. Budete-li zobat a konverzovat zároveň, vaše tělo daleko dříve ohlásí, že je syté.

3) Neztrácejte čas s dietním jídlem
Nízkotučné nebo nízkokalorické potraviny jsou teoreticky dobré. Problémem je, že jsou často průmyslově zpracovávány a mají vysoký obsah škrobu, který se přemění v těle na cukr. Firmy do nich navíc pumpují dochucovadla, aby se to dalo vůbec jíst. Nebude lepší normální čerstvé jídlo plné živin?

4) Žádné jídlo není špatné
Studie na univerzitě v Torontu ukázala, že ženy, které po dobu jednoho týdne nejedly žádnou čokoládu, měly na pochoutku daleko větší chuť a pak si ji dopřály častěji. Jinými slovy: pokud nesmíte čokoládu, nejčastěji myslíte na to, jak sníst… čokoládu! Pro šťastnější vztah k jídlu jednou pro vždy vymažte slovo ”špatné” ze svého slovníku. Jezte všechno a s mírou.

5) Spěte a odpočívejte

Pokud si chcete udržet zdravé BMI, nezanedbávejte spánek! Nedostatek spánku má hormonální dopad na tělo, který přispívá k tloustnutí. Mění nám chutě a sami upřednostňujeme daleko kaloričtější pokrmy. Kromě toho nebudete mít energii na cvičení a pořádný pohyb. Takže se raději prospěte ke štíhlosti.

6) Zakažte si dietní kolu

Umělá sladidla jsou kontroverzní. Zatímco některé studie ukazují, že neovlivňují hmotnost, jiný výzkum naznačuje, že nápoje bez kalorií mohou způsobit zvýšení hmotnosti tím, že stimulují hlad. Stát se závislým na dietních kolách a jídlech se sladidly není žádná výhra. Navíc si budete myslet, že si můžete dát o to více hranolků nebo rohlíků. Efekt nula, raději je úplně vynechte.

7) Nepočítejte kalorie!
Existuje obrovský rozdíl mezi tím, jak vaše tělo využívá 1000 kalorií z nezdravých potravin a 1000 kalorií z dobrých potravin! Pokud získáte kalorie z výživných potravin, jako jsou tučné ryby, avokádo, přírodní oleje, ořechy nebo tmavá čokoláda, tělo vám poděkuje. Zaměřte se na to, aby na vašem talíři ležela skutečně výživná jídla. Klaďte důraz na bílkoviny, zeleninu a zdroje zdravého tuku. Přestože jsou takové potraviny kalorické, pomohou vám udržet zdravou váhu!

 

Zdroj: Prima ŽENY