Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Žijte zdravě a tělo vám poděkuje

I přes zdánlivou pohodu náš organismus v sobě střádá všechny probdělé noci, vykouřené cigarety, nadměrně konzumovaný alkohol, všechny nesprávné stravovací návyky, naši lenost a nedostatek pohybu. Tělo nereaguje ihned, ale všechny tyto negativní vlivy si pamatuje. Jednoho dne už další nápor nevydrží a selže v podobě různě závažných nemocí.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak poznat, kdy je cvičení příliš?

Potřebujete se rychle a zdravě najíst? My víme, co si připravit.

Clean eating - jezte čistě!

 

Za svou tělesnou kondici si můžete sami
Infarkty, cukrovka a rakovina jsou následky, které můžeme z 80%  ovlivnit my sami. Tyto nemoci figurují na předních příčkách úmrtnosti v naší republice, přičemž v kardiovaskulárních nemocích suverénně zaujímáme první místo. Náš organismus je geneticky naprogramován na 115 až 120 let. Dá se říci, že každé úmrtí do 100 let, je možno považovat za předčasné.

Snižujte svou váhu s rozumem

Abyste předešli všem civilizačním chorobám, kterým jste vystaveni, musíte si v první řadě zredukovat vaši hmotnost na normální hodnotu. Zapomeňte ovšem na jednostranné diety, prapodivné rady a odtučňovací koktejly. V mnoha případech můžete dosáhnout i vyšší váhy než jste měli původně díky tzv. jo-jo efektu. Ten vás může pěkně psychicky zdeptat, protože při zpětném přibírání na váze získáte pocit marnosti, upadnete do deprese, a tím pádem do začarovaného kruhu. Tzv. „zaručeným“ dietám, které právě frčí, se raději vyhněte.

Zdravě zhubnout může každý

Většina lidí totiž bezpečně a bez problémů zhubne, pokud bude jíst rozumně vyváženou stravu s nižším obsahem tuků a cukrů - a dokonce si tím vytvoří zdravé stravovací návyky na celý život.
Přechod na stravování s nízkým obsahem tuků a cukrů znamená pro některé lidi jen drobné úpravy v jídelníčku, pro některé to znamená změnit celý způsob života, pokud chtějí, aby výsledky byly trvalé. Může trvat nějaký čas, než si na takovou změnu zvyknou, ale výsledek - lepší zdravotní kondice, větší elán a ztráta nadváhy - je silným podnětem, aby vytrvali, i když sem tam zahřeší.

 


Co nedělat při novém stravovacím režimu:


1. Pokuste se zjistit, proč se přejídáte. V případě, že je to z důvodů emocionálních, např. si tím kompenzujete depresi, chcete zapomenout na nějaké neštěstí nebo jídlem zaháníte nudu - měli byste uvažovat o vstupu do nějakého odtučňovacího kurzu nebo můžete zkusit psychoterapii.

2. Odcházejte od stolu, jakmile dojíte, abyste se vyhnuli pokušení si přidat nebo jen tak něco uždibovat.

3. Berte si menší talíř, vhodný pro menší porce.

4. Dbejte, abyste měli dostatek tělesného pohybu. Pohyb zrychluje metabolismus a spaluje kJ, zlepšuje Vám postavu, z čehož máte příjemný pocit a poskytne Vám možnost jiného odreagování než jídlem.

5. Jezte pomalu a jídlo dobře rozžvýkejte.

6. Nejezte u televize, nebo když se soustřeďujete na něco jiného.

7. Nedejte se zlákat nízkokalorickými dietními konzervami. Není v nich stejná rovnováha živin jako v běžné zdravé stravě, a většina váhy jde takto na úkor svalové tkáně a tekutin, nikoli tuků. Jestliže později zase přiberete, bude to tuk, takže hubnutí bude ještě obtížnější.

 

 

Autor: Monika Kuželová