Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Ženy 30+, 40+, 50+ - aneb jak cvičit a stimulovat metabolismus v různém věku?

Říká se, že věk je jen číslo. Co se ale týče fungování lidského těla a metabolismu, není to tak úplně pravda. S přibývajícími lety se rychlost i fungování metabolismu mění, mění se potřeby těla, ale také potřeby duše. Je nesmyslné myslet si, že může padesátiletá žena, byť ve skvělé kondici, trénovat a jíst jako dvacetiletá. V poslední době se bohužel ale také často můžeme setkat s tím, že starší ženy jsou mnohdy mnohem víc fit, výkonnější i štíhlejší, než dívky o desítky let mladší!

 

ČTĚTE TAKÉ:

6 znamení, že vám cvičení neprospívá

Aktivity, které Vám pomohou shodit přebytečná kila

Máte nadváhu? Zapomeňte na běhání v lese a skákání na hodinách fitness!

  
S každým dalším dnem v kalendáři se rychlost metabolismu zpomaluje. Nerezignujte na štíhlou a zdravou postavu, ať je vám, kolik chce. Svůj věk berte pouze jako informaci o tom, co vaše tělo právě nyní potřebuje nejvíc.
   
Jak tedy trénovat, když vám je…?

30+ - jste mladá a v produktivním věku, ale už nejste odrostlé dítě (jako ve 20). Už nemůžete beztrestně jíst cokoliv, co vás napadne, slavit až do rána, dny trávit na pohovce a přitom čekat, že se hmotnost či kondice budou udržovat samy od sebe. Převezměte zodpovědnost za svoje zdraví i tělo a jezte tak, abyste svůj organismus vyživila, abyste se nepřejídala, zbytečně netloustla, ale zároveň si jídlo užila a vychutnala. Ve cvičení se naopak nijak omezovat nemusíte! Denně běhejte, posilujte, choďte na jógu i pilates, zkuste si zaběhnout překážkový závod, vyzkoušejte nové sporty a přijměte nové cvičební výzvy. Vaše tělo to s přehledem zvládne! Trénujte pro radost z pohybu, nejen pro štíhlou figuru.

40+ - po čtyřicítce přichází zklidnění. To ale vůbec neznamená, že máte odložit běžecké boty nebo zahodit permanentku do posilovny - právě naopak! Vy už dobře víte, jak vaše tělo funguje, co potřebuje a kdy je mu nejlépe. Poslouchejte svoje tělo a dělejte to, co je vám příjemné. Do ničeho se moc nenuťte, ale zároveň neusínejte na vavřínech. Hledejte všechny možné příležitosti k přirozenému a běžnému pohybu, protože pohyb znamená mládí a život. Metabolismus se po čtyřicítce trochu zpomalí, proto mu nedovolte ztratit s vámi krok a pravidelně ho popožeňte dávkou fyzické aktivity. Fungování hormonů i látkové výměny se pomalu začíná měnit, proto se nelekejte, když se na váze objeví pár kilogramů navíc. Je to úplně přirozené, nicméně pokud se jich budete chtít zbavit, jděte na to chytře a pomalu - žádné drastické diety, jen zdravý životní styl a spousta pohybu!

 

50+ - padesátka je nová čtyřicítka. To, že je na začátku vašeho věku pětka, nemusí nic vypovídat o tom, jak se máte hýbat. Pokud jste byli dosud aktivní, není nutné navštěvovat pouze klidné lekce jógy - na druhou stranu, jestli vás pomalejší cvičení baví, užívejte si ho. Když cítíte, že potřebujete zklidnění, choďte po přírodě, cvičte klidně, pomalu. Pokud máte energie na rozdávání, tančete, běhejte, jezděte na kole, choďte po horách - a klidně bez chodeckých holí. V období přechodu, ale i před ním, se zaměřte na silový trénink. Odhoďte zábrany a vydejte se do posilovny - s tím, jak budou namáhány svaly, se budou zpevňovat i vaše kosti - a ty to nyní extrémně potřebují! Po padesátce je zcela přirozené, když hmotnost trošku naroste. Mírná nadváha je v tomto věku zdravější, než podváha. Nechtějte mít stejnou postavu a hmotnost jako ve dvaceti - zrání duše i těla je zcela přirozené, tak se mu nebraňte a starejte se hlavně o svou fyzickou i psychickou pohodu.

 

660x250_3.jpg

 

Autor: Veronika Červenková