. Zdravý životní styl se šíří rychlostí laviny a lidé si čím dál víc uvědomují, že zodpovědnost za jejich zdraví a fyzickou kondici je jen a jen jejich zodpovědnost.

"> . Zdravý životní styl se šíří rychlostí laviny a lidé si čím dál víc uvědomují, že zodpovědnost za jejich zdraví a fyzickou kondici je jen a jen jejich zodpovědnost.

"> . Zdravý životní styl se šíří rychlostí laviny a lidé si čím dál víc uvědomují, že zodpovědnost za jejich zdraví a fyzickou kondici je jen a jen jejich zodpovědnost.

">
Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Zdravý životní styl je IN

Cvičit, sportovat či provozovat jakoukoliv pohybovou aktivitu je dnes už skoro nutností. Lenost je „out", stejně, jako popíjení alkoholu nebo holdování cigaretám. Zdravý životní styl se šíří rychlostí laviny a lidé si čím dál víc uvědomují, že zodpovědnost za jejich zdraví a fyzickou kondici je jen a jen jejich zodpovědnost.

Jak nastartovat zdravý životní styl?
Do základů zdravého životního stylu patří na prvním místě správná, vyvážená strava plná vitamínů, minerálních látek a živin. Měla by být pravidelná, v přiměřeném množství, bez špatných tuků a nevhodných cukrů, která dodá tělu energii, ale neuškodí mu. Se zdravou výživou vám může pomoci i náš dietolog, jehož služby si můžete objednat zde.

Se správnou stravou je úzce spjat pitný režim. Tělo potřebuje spoustu tekutin – okolo 2 - 3 litrů denně, v horkých letních dnech nebo při detoxikaci organismu i více. Tekutiny udržují tělo v lepší kondici, pomáhají mu se zbavovat škodlivin, vyplavovat nečistoty, podporují správnou funkci ledvin, oběhového systému a metabolismu.

Do zdravého životního stylu patří samozřejmě i přiměřený pohyb. Sportování na čerstvém vzduchu přináší spoustu benefitů. Díky čerstvému vzduchu se vám zlepší nálada, prokrví svaly, odezní bolesti hlavy a také se můžete krásně opálit. Mezi stálice venkovních sportů patří kolečkové brusle, cyklistika nebo golf, ale také si můžete s partnerem vyrazit na tenis, zahrát si na louce badminton, frisbee nebo vyplout na vodu.

Jestliže raději sportujete o samotě, nebo se nikdo z vašich přátel do aktivity zapojit nechce, nenechte se odradit a vyrazte si ven zaběhat. Běhání a rychlá chůze jsou pro člověka tím nejpřirozenějším pohybem. Ale pozor, určitě si pořiďte speciální běžeckou obuv. Pro vaše chodidla není nic horšího, než běh v obyčejných teniskách, tím víc, pokud běháte po tvrdém povrchu. A nebojte, v nabídce jsou dnes boty nejen funkční, ale i krásné – mrkněte třeba tady.

Nezapomeňte pro svůj letní trénink zvolit i vhodné oblečení. Snažte se obléct úsporně, ale funkčně. Sáhněte po prodyšných a savých materiálech, které dobře odvedou vlhkost od těla. Dejte pozor na švy, jenž by mohly dřít do kůže i módní kousky z umělých materiálů, způsobující zapaření kůže.

Jednou z nejpříjemnějších složek zdravého životního stylu je relaxace. Po dávce pohybu a povinností si vaše tělo zaslouží dávku odpočinku. Buď se můžete uvelebit doma a chvíli na nic nemyslet, anebo můžete využít služeb některých wellness center a odreagovat se v sauně, vířivce nebo při masáži. Já jsem si letos pro svůj odpočinek zvolila Resort Svaté Kateřiny, který se nachází uprostřed lesů Vysočiny. Jejich wellness víkend je něco, co bych doporučila každému.

Jak vidíte, vytvoření zdravého životního stylu nemusí vždycky znamenat drastické změny. Naopak, právě ony vedou skoro vždy k selhání. Časem zjistíte, že za každou změnu, byť malou, budete bohatě odměněni.

 

660x250_6.jpg