Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Chcete zhubnout? Pijte!

Pokud jste se rozhodli pro některou z redukčních diet, nezapomínejte na dostatečný přísun tekutin. Pokud totiž nebudete pít, kila dolů tak snadno nepůjdou. Nevěříte?

 

Příjem tekutin musí být pravidelný

 

Prostřednictvím vylučování, pocení a dýchání člověk ztratí denně průměrně 2,5 až 3 litry vody. Také záleží na na váze, věku a životním stylu. Část vody se znovu přijme v jídle a zbytek je potřeba pro udržení rovnováhy doplnit pitným režimem. V případě zvýšené fyzické aktivity, nebo vysokých teplot, je potřeba příjem tekutin ještě zvýšit. Pitný režim by měl být dodržován v průběhu celého dne. Jednorázové zavodnění těla příliš zatěžuje ledviny a z těla odplavuje potřebné minerály. Proto se snažte pít pravidelně a přiměřeně.

 

Toxiny musí ven

 

Při odbourávání tukové tkáně dochází k vyplavování toxických látek a prostřednictvím pitného režimu dochází k jejich vyplavování z těla. V opačném případě přichází bolesti hlavy, únava, křeče, pokles fyzické i psychické výkonosti či dehydratace pokožky. A stejně jako pravidelný přísun jídla je i dostatečné zavodňování organismu prevencí zbytečného zadržování tuků potažmo vody.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak předejít úrazům při sportu.

Proplavte se ke krásnému tělu.

Zásady zdravého domácího stravování.

 

Není pití jako pití

 

V pitném režimu se často doporučují neslazené čaje. Jenže některé obsahující kofein a kofein patři mezi látky, které tělo odvodňují. Proto se černý čaj, káva nebo i alkohol mezi tekutiny vůbec nepočítají. Stejně tak koncentrované 100% džusy nejsou pro organismus během redukční diety vhodné. Často jsou slazené a obsahují příliš velké množství energie. Vhodnější variantou jsou minerálky. Ideální jsou vody s vápníkem, hořčíkem, draslíkem a jen nízkým obsahem sodíku. Tyto látky totiž naše tělo ke správnému vývoji potřebuje a přitom si je samo neumí vyrobit.

 

Hlad může znamenat žízeň

 

Na rčení, že hlad je převlečená žízeň opravdu něco je. Dehydratovaný organismus opravdu může pocit hladu vyvolat. Tělo vysílá signál, že potřebuje doplnit tekutiny, a ten často mylně dekódujeme jako pocit hladu a snažíme se jej zahnat jídlem. Obecně se doporučuje vypít sklenici vody po probuzení a před každým jídlem.

 

Co byste měli vědět..

1. Dýcháním za den ztratíte až 0,4 litru vody denně.

2. Plnotučné mléko obsahuje pětkrát méně kalorií, než stejné množství tvrdého alkoholu.

3. V banánu je větší množství vody, než ve stejném množství zmrzliny.

4. Ovocný 100% džus může být kaloričtější než kola.

5. Smažený vepřový řízek (150 g) obsahuje stejnou kalorickou hodnotu jako litr limonády.

6. Minerální vody napomáhají v boji s problémy v menopauze, překyselením žaludku, nemocemi močového ústrojí, bolestmi hlavy, při menstruaci či v boji se stresem.