Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

7 příznaků nedostatku vitamínu C

Vitamín C si podobně jako ostatní vitamíny lidské tělo neumí vyrobit a musí je přijímat v potravě. Pokud jich má nedostatek, organismus začne strádat. Víte, jak poznáte, že vašemu tělu vitamíny chybí?  

 

Proč tělo vitamín C potřebuje

Vitamín C je v našem těle důležitý pro správnou tvorbu pojivové tkáně, která zaručuje pevnost kůže, pevnost stěn krevních cév, pevnost kostí a upevnění zubů v dásních. Kromě toho vitamín C odbourává volné radikály, což jsou škodlivé kyslíkaté sloučeniny, které postupně naše tělo poškozují, urychlují proces stárnutí a mají vliv na výskyt nádorových onemocnění.  Vitamín C je také potřebný k vstřebávání železa z potravy, takže pokud vám chybí, tělo trpí rovněž nedostatkem železa.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Zázračný strom

Zdravé Vitamíny

Proč zařadit do jídelníčku omega-3 mastné kyseliny

 

Příznaky:

1. Nedostatek energie a výskyt depresí, oslabené kosti.

2. Krvácení dásní, ztráta zubů, zánět dásní.

3. Rychlé změny nálad, podrážděnost, netrpělivost.

4. Snadno se tvořící a přetrvávající modřiny.

5. Chronická bolest končetin a kloubů.

6. Chudokrevnost.

7. Časté nachlazení a chřipky.

 

Prevence:

Prevencí je samozřejmě dostatečný příjem vitamínu C v potravě. Najdete ho v ovoci (kiwi, citrony, ananas, mandarinky, pomeranče) a také v zelenině (brokolice, špenát, česnek, kysané zelí). Méně lidí ví, že poměrně velké množství vitamínu C se nachází v obyčejných bramborách. Bohužel vařením se část vitamínu C znehodnotí. Obrovské množství vitamínu C obsahuje například i šípek. Při vaření čaje se ovšem část vitamínu opět zničí. Tip, jak připravit šípkový čaj bohatší na vitamíny: šípky rozdrťte a přes noc nechte vyluhovat ve studené vodě. Další den nálev ohřejte na 70-80°C, sceďte a vypijte. Pokud ovoce a zeleninu ovšem nejíte měli byste vitamín C tělu dodávat alespoň formou tablet, nebo se pokusit pít čerstvě lisované ovocné či zeleninové džusy.

 

Autor: Monika Kuželová