Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Vedlejší účinky nevhodných diet

Žádná dieta není sama o sobě špatná. Ať už se jedná o dělenou stravu, paleo, nízkosacharidové diety, sacharidové vlny, flexible dieting, přerušovaný půst, dietu podle krevních skupin, syrovou výživu či o jakýkoliv jiný stravovací systém, vždy se najdou jedinci, kterým daná dieta sedne, budou hubnout, cítit se skvěle a mít spoustu energie. Pokaždé se ale také najdou tací, kterým identická dieta vůbec nesedne, hubnout nebudou a ocitnou se bez energie, bez nálady i motivace.

 

ČTĚTE TAKÉ:

10 největších mýtů o dietách a hubnutí

6 důvodů, proč se vykašlat na diety

Shazujte kila díky rutinním činnostem

 

Nikdy se nesnažte jíst tak, jak její druzí - vy nejste druzí. To, že vaší kolegyni v práci letí kila dolů jako po másle, když vyloučí z jídelníčku sacharidy, neznamená, že byste se o to měli pokoušet také. Každé lidské tělo je unikátní a jen nenásilnými, pomalými a promyšlenými experimenty s jídelníčkem můžete zjistit, co vám dělá dobře, a co naopak ne.
   
Najít tu správnou dietu (stravovací styl či dietu redukční), je běh na dlouhou trať. Ty pro vás nevhodné odhalíte ale snadno - podle následujících signálů:

Procento tělesného tuku neklesá
- skoro každý má dnes pár kilo navíc. Pokud upravíte svůj jídelníček a kalhoty stále nebudete moct dopnout, je někde chyba. I na první pohled štíhlí jedinci, pokud se špatně stravují a necvičí, mají dost tuku uloženého kolem vnitřních orgánů, takže je vždy odkud brát. Vykašlete se na číslo na váze - důležité je právě procento tělesného tuku.

Zadržujete vodu - když vám začnou otékat nohy a budete se cítit zavodněně, je to jasné znamení, že je vaše tělo zmatené - buď pijete málo vody, pijete moc perlivých nápojů, příliš solíte nebo si dopřáváte nadbytek sacharidů.

Jste bez energie - jíme, abychom měli energii a sílu na práci, výchovu dětí, učení se, péči o partnera, sport i zábavu. Pokud vám elán na běžné aktivity chybí, jíte málo, nebo máte nevhodně rozložený příjem makroživin (sacharidů, tuků a bílkovin) během dne.

Máte stále hlad a chutě
- pocit hladu a specifické chutě ukazují na nedostatek konzumace některých složek potravy. Když máte chuť na sladké, neznamená to, že byste si ho měli dát - naopak jezte víc komplexních sacharidů, ale také proteinů a zdravých tuků.

Nálada na bodu mrazu - špatná dieta se rovná špatná nálada. Pokud váš jídelníček negativně ovlivňuje vaše pocity, je na čase něco změnit. Jídlo (i dietní) má člověka činit šťastným.

Selháváte - držíte režim týden a pak se přejíte? Následují výčitky svědomí a nové a nové začátky? Vaše dieta není dobrá. Zamyslete se nad tím, proč ve vaší snaze selháváte, na jaká jídla máte chuť a podle toho denní menu upravte.

Padají vlasy, lámou se nehty - tím vám tělo dává najevo, že mu chybí základní živiny, minerály, vitamíny a energie. Na nic už nečekejte a svému tělu dodejte kvalitní výživu.

Těšíte se, až to skončí - pokud držíte dobrou dietu, umíte si celkem lehce představit, že byste se tímto způsobem stravovali celý život. Jestliže naopak odpočítáváte dny, kdy dieta skončí, zvolte jiné řešení.

 

660x250_1.jpg

 

Autor: Veronika Červenková