Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

TOP rady proti nadváze - bez nich to určitě nepůjde!

Nadváha a obezita dnes bohužel trápí skoro každého. Bez ohledu na věk, pohlaví či sociální status, se snažíme bojovat s přebytečnými kilogramy zuby - nehty a často tento boj končí výhrou ve prospěch nadváhy.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Máte nadváhu? Zapomeňte na běhání v lese a skákání na hodinách fitness!

Jaká je ideální tepová frekvence pro spalování tuků?

Cvičte a hubněte podle typu vaší postavy


Nadváha a obezita přináší fyzická, psychologická i sociální omezení a v souvislosti s tím rapidně klesá kvalita života. Mnoho lidí se v průběhu let dostane do bludného kruhu diet, hubnutí a přibírání a v podstatě celý jejich život se jednou velkou prohranou dietou také stane.
   
Inspirujte se těmito radami proti nadváze a zhubněte jednou pro vždy:

1. Přijměte svoje tělo - akceptujte svoje tělo takové, jaké je. Nikdy nebudete vypadat jako někdo jiný a nikdy na vás nebude fungovat přesně to stejné, jako na ostatní. Smiřte se s tím, jak vypadáte, ať máte nadváhu či nikoliv. Přijetí a smíření se se současným stavem (nikoliv rezignace!) je jediným možným výchozím bodem pro změnu k lepšímu.

2. Zakažte si negativní soudy - když máme kila navíc, se kterými neúspěšně bojujeme, míváme tendenci k sebekritice a negativním (a někdy dokonce hanlivým) výrokům o sobě samém. Zakažte si o sobě smýšlet nehezky, to není k ničemu. Začněte se mít rádi, krok po kroku, takoví, jací jste a když o sobě budete mluvit nebo přemýšlet, tak vždy jen v dobrém! Na lednici si nelepte svoje „nejtlustší“ fotky, ale ty „nejštíhlejší“. Pozitivní motivace vždy funguje lépe.

3. Inspirujte se, ale nekopírujte - i když sousedka zhubla díky nízkosacharidové dietě, neznamená to, že byste se do ní měli okamžitě pouštět také. To, co platí pro jednoho, pro druhého nemusí, proto se spoléhejte jen a jen na svoje vlastní pocity a nenásilně experimentuje. Zjistěte, na co vaše tělo reaguje nejlépe a toho se držte. Přeskakování z diety na dietu vaše tělo akorát poplete a pak nebude chtít pustit ani gram tuku.

4. Neházejte flintu do žita - přejedli jste se? No a co? To není důvod vzdávat se. Ani mírný přírůstek na váze není vhodnou příležitostí pro házení flinty do žita. Hubnutí není lineární proces - spíš vypadá jako křivka se spoustou kopečků, rovin i údolí. Myslete na to a při neúspěchu se nevzdávejte - naopak - tehdy se pozná, kdo zvítězí - vy nebo nadváha?

5. Hledejte podporu - podpora okolí je při hubnutí strašně důležitá. Najděte si spojence doma, mezi kamarády nebo na sociálních sítích. Nebuďte v tom sami!

6. Jezte - hladověním nezhubnete. A když ano, tak jen na chvíli a pak přiberete všechno, co jste redukovali a jako bonus zdarma obdržíte pár kilogramů navíc. Jezte pravidelně, zhruba po třech hodinách, jídla nevynechávejte a snažte se jíst zdravě. Nehledejte žádné zkratky a zázračná řešení, protože neexistují.

7. Hýbejte se - bez pohybu to nepůjde. Nemusíte vyloženě cvičit nebo trénovat - hlavně se hýbejte. Choďte, uklízejte, tančete doma na hudbu - zkrátka vyhledávejte každou příležitost k pohybu. Když k tomu občas přidáte aerobní cvičení a silový trénink, máte skoro vyhráno.

 

660x250_4.jpg


Autor: Veronika Červenková