Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Jak správně relaxovat

Abyste si opravdu psychicky i fyzicky odpočinuli měli byste během relaxace provozovat zcela odlišnou činnost než děláte v zaměstnání nebo během aktivního dne. To znamená pokud v pracovní době převážně sedíte u počítače apod., měl by být váš odpočinek fyzicky aktivní. A naopak -  pokud vykonáváte fyzicky náročnou práci, potřebuje vaše tělo odpočívat pasivně. A jak odpočíváte vy?

Co je pasivní odpočinek

Fyzicky nenáročná, spíše intelektuální činnost, která nevyžaduje příliš energie a fyzické námahy. Typickým příkladem pasivního odpočinku je spánek nebo četba knihy, sledování filmu, poslech hudby nebo návštěva sauny.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Pozor na přepracovanost

Tloustnete? Možná za to může stres

Vyberte si pohyb, který Vám padne

 

Co je aktivní odpočinek
Představuje především fyzickou činnost, ať už jde o sport, úklid bytu, turistiku, venčení psa, procházka apod.

Pohyb pro všechny
Většina z nás potřebuje pro životní rovnováhu oba druhy odpočinku, i když v různém poměru. Člověk od přírody více aktivní bude vyžadovat mnohem méně pasivního odpočinku než člověk založený spíše duševně. Pohyb však potřebují oba typy lidí. Při fyzické činnosti člověk vybije nahromaděné napětí a stres, kterého má většina z nás více než dost.

Sporty pro lidi se sedavým zaměstnáním

Pokud jediným pohybem ve vaší pracovní době je cesta na oběd, zkuste běh, in-line brusle, pilates na strojích, nebo kolektivní sporty. Musíte-li zvládat navíc náročné a stresové situace, zvolte sport, kde toto napětí můžete vybít. Skvělé pro tyto účely jsou bojové sporty, sebeobrana, míčové hry – házená, basketbal, nebo squash.

Sporty pro lidi, kteří většinu pracovní doby prostojí
Stojíte-li celý den na nohou, pracujete rukama, z jednostranné práce vás často bolí záda i hlava a máte jen minimum času během dne si vydechnout, vyberte si takové sporty, které tyto problémy napraví a ještě vám vyčistí hlavu. Pro vás je vhodná taková aktivit při které protáhnete a uvolníte svaly. Zkuste proto power strečink, chi-toning (jež využívá prvky z jógy, pilates, 5 Tibeťanů a strečinku) nebo body balance (pomalé cvičení s využitím balančních pomůcek a váhy vlastního těla).

Pokud chcete k tomu navíc zhubnout zvolte aquaaerobik, nordic walking nebo power jógu, neboť tuky se spalují především při aerobních sportech a dynamičtějších aktivitách.