Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Shazujte kila díky rutinním činnostem

Kdo nic nedělá, nic nepokazí. Jenže bez úsilí se bohužel ani nehubne. Dobrá zpráva je, že to úsilí nemusí být ani moc velké. Stačí většinou jen dělat každodenní činnosti maličko jinak.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Sporty, při kterých zaručeně zhubnete

Jaká je ideální tepová frekvence pro spalování tuků?

Energetický výdej aneb není to jen o sportu

 

Posilujte ve frontě
Základem úspěchu hubnutí je zdravá životospráva, jejíž součástí je pohyb. „Při čekání ve frontě nebo jízdě v tramvaji aktivujte a povolujte ty svaly, které nejsou vidět – hýžďové a břišní,“ povzbuzuje trenérka fitness pro ženy Contours Markéta Brožová. Zároveň vysvětluje, že se vyplatí cvičit alespoň po chvilkách, zato co nejčastěji. Dělejte tedy kliky, sedy-lehy nebo poskakujte na rehabilitačním balonu během televizních reklam.

Jestli chcete zhubnout více než pár kilogramů, rozdělte si celý proces na malé cíle. Efektivnější je mít 15× cíl zhubnout jeden kilogram, než mít před sebou stále vidinu 15 kg.

Nemlčte při cvičení
Pokud chcete hubnout, většinu času by měly tvořit aerobní aktivity jako běh, aerobik, kolo nebo kardio cvičení. Těmi pálíte tukové zásoby. Poznáte je tak, že jste při nich ještě schopní plynule mluvit. Jestliže už mluvit bez přerušování zadýcháváním neumíte, jste podle trenérky v anaerobním pásmu. To je také dobré, ale na zvyšování kondice, ne na hubnutí.

Osvědčenou volbou je návštěva fitness centra dvakrát týdně. Pod vedením zkušeného trenéra se protáhnete a posílíte bez rizika úrazů a vyčistíte si hlavu. Vyberte si zumbu, moderní balet, power jógu nebo třeba kruhový trénink pro ženy, zkrátka něco, co vás bude bavit,“ radí Brožová, která má zkušenosti, že lidé díky endorfinům ze cvičení začínají postupně cvičit častěji a zároveň jejich tělo postupně odmítá potraviny, které mu nesvědčí.

Čistěte si zuby hned po večeři
Monika Bartolomějová uvádí zapamatovatelnou poučku, že poslední jídlo bychom měli sníst cca dvě hodiny před usnutím, abychom nešli spát ani hladoví, ani přejedení. Důležitá je však také skladba posledního večerního jídla, které by mělo obsahovat minimum sacharidů a dostatek bílkovin doplněných o zeleninu, pokud máme hlad. Jako druhá večeře je ideální například cottage sýr s rajčaty.

Podle trenérky snížíte chuť k jídlu večer také tím, že si ihned po večeři vyčistíte zuby. „Nebudou vás tak lákat večerní pochutiny u televize, jako jsou chipsy nebo slané oříšky. Pokud ani to nepomůže, pro jistotu si ještě ústa vypláchněte ústní vodou,“ radí. Kombinace zubní pasty a vody na nějaký čas „umrtví“ chuťové buňky.

Spěte ve tmě, chladu a bez elektroniky
Vědecké výzkumy zjistily, že chuť k jídlu a ukládání tuků ovlivňuje také kvalita a délka spánku. U dospělého člověka je průměrná ideální doba spánku 7 hodin. Když jsme nevyspaní, neodpočatí, máme tendenci více jíst, abychom doplnili chybějící energii. Nejen délka spánku je důležitá, ale také to, zda se v noci budíme nebo jestli dokážeme usnout hluboce. Opravdu dobře si tělo odpočine tehdy, když je v ložnici kolem 17 až 19 stupňů Celsia a tma. Místo zatažených závěsů dobře poslouží i maska na spaní.

„Vypněte taky ze zásuvky všechny spotřebiče, které v ložnici máte. I nezapnuté zapojené v síti vydávají vlnění, které ruší spánek,“ radí trenérka Brožová.

Nakupujte chytře
Podle odborníků je dobrým motivačním trikem, když si koupíme šaty, kalhoty nebo sukni, po které toužíme ve vysněné velikosti. Oblečení je potom dobré pověsit na viditelné místo, abychom ho měli neustále na očích pro případ, že bychom své úsilí chtěli vzdát. Nákupy jídla vyřešte seznamem, který si vytvoříte v klidu domova. Dejte si slib, že nebudete kupovat nic navíc, i kdyby to bylo v sebelepší slevě a měli byste to koupit pod záminkou pochutin jen pro návštěvy.

Podle hlavní nutriční specialistky Světa zdraví Ing. Moniky Bartolomějové je stejně tak možné redukovat pamlsky, které kupujete dětem. „Děti sladké nepotřebují, je to jen reklamní tah cukrárenských společností, které tím vydělávají,“ varuje specialistka. Podle ní se děti učí na sladké od dospělých a tohoto návyku se v dospělosti jen velmi těžko zbavují. Zvyk jíst sladkosti se velkou měrou může podílet na vzniku nadváhy či obezity, zdravotních problémů a podobně. Přitom by pro jejich budoucí život bylo jednodušší, kdybychom je odmala učili zdravým návykům.


Zdroj: Prima ŽENY

 

iPrima_zeny_v3.jpg