Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Rovnější, zdravější, šťastnější

Krásná, vytrénovaná postava a ani pěkné oblečení nikdy nemohou vyniknout, pokud je člověk neumí nosit. Existují lidé, kteří nemají právě ideální proporce, ale jsou si dobře vědomí svých předností a umí je náležitě prodat.

 

ČTĚTE TAKÉ:

5 zásad jak správně sedět a stát

10 důvodů, proč cvičit v práci

Sedíte správně?

 

Velmi často působí na pohled mnohem lépe člověk, který se nese jak pětikoruna do záložny, ačkoliv mu příroda nenadělila mnoho centimetrů do výšky, než člověk, který by mohl být na své tělo hrdý, ale raději choulí hlavu mezi ramena.
   
Správné držení těla má několik benefitů a je škoda nevyužít jich, protože jsou zcela zadarmo.
   
Zdraví zad - největším přínosem rovného postoje, sedu i chůze je zdraví zad. Pokud máte zažité nevhodné návyky v sezení i stání, přetěžujete si krční páteř i šíji, můžete si přivodit bolesti hlavy, neúměrně zaměstnáváte oblast mezi lopatkami, necháváte zkrátit prsní svaly a ty mezilopatkové ochabnout a také týráte oblast beder. Zatímco se páteř kroutí a úpí, i když máte možná pocit, že je takový postoj pohodlný, břišní svaly jsou povolené a nepodpírají záda ani vnitřní orgány.  Začněte správně stát i sedět a během několika týdnů vás přestanou záda bolet.

Vzhled - dalším pozitivem správného držení těla je estetika. Sedněte si tak, jak běžně sedáváte před monitorem počítače. Vysuňte bradu a krk dopředu jako želva, povolte a zakulaťte ramena, vystrčte břicho a uvolněte bedra. To není právě sexy pohled. Nyní to zkuste jinak - zasuňte bradu dozadu, vypněte hrudník a ramena stáhněte za sebe a mírně dolů, zpevněte bříško, vtáhněte pupík k páteři a mírně se prohněte v bedrech. Sedět i stát takovým způsobem je nejen zdravější, ale také hezčí.

Dojem
- až budete příště mluvit s nadřízeným, nebo jen s kolegou či kamarádem, narovnejte se. Zvedněte bradu vzhůru a dívejte se svému protějšku zpříma do očí. Neverbální komunikace hraje v našem životě důležitou roli a tím, že vysíláte signály „jsem hrdý, sebevědomý a ničeho se nebojím“ rovným držením těla, partnerovi lecco prozrazujete. Když se naopak budete před šéfem či vysněným protějškem choulit jako klubíčko, dáváte jim jasně najevo, že jste ustrašený uzlíček bez sebevědomí. Pokud navíc bojujete s nějakým tím kilem navíc, narovnáním se také opticky zeštíhlíte.

Nálada - vědci zjistili, že když se na sebe člověk usměje do zrcadla, má pak lepší náladu. Stačí jediný úsměv. Máte - li špatnou náladu a cítíte se mizerně, usmějte se na sebe, napřimte páteř, zvedněte bradu a vtáhněte bříško. Tělo a duše jsou propojený systém, a proto to, jak budete vypadat zvenčí, ovlivní také vaše pocity uvnitř. Aby se člověk nesl hrdě a radostně, i když se na to necítí, vyžaduje trochu přemlouvání se, ale výsledek stojí za to.

Ať už si vyberete jakýkoliv důvod, rovnejte se. Nikdy není pozdě začít se správným postojem, sezením i ladnou, vzpřímenou chůzí.

 

660x250_2.jpg

 

Autor: Veronika Červenková