Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

7 problémů, které vás mohou potkat při hubnutí

Shazování přebytečných kilogramů s sebou nenese jen příjemné „potíže“, jako je nutnost nakupování menší velikosti oblečení nebo častý přísun komplimentů - můžete se potýkat s problémy, které vaše hubnoucí úsilí dokážou velmi znepříjemnit nebo dokonce zhatit. Při správně nastaveném redukčním režimu je riziko těchto obtíží minimální, ale i přesto se vyskytnout občas mohou.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Cheat day neboli prasečí den

Jak dodržet dietní režim a neselhat

Vaše tělo, Vaše pravidla - aneb proč nedržet diety z časopisů

 

Bolest hlavy - při hubnutí se soustředíte na příjem kvalitního a dietního jídla, ale pitnému režimu možná nevěnujete takovou pozornost. Právě nedostatek tekutin má na svědomí palčivé bolesti hlavy i poruchy soustředění. Pijte čistou stolní vodu, minerálky, ale také slabé bylinkové a ovocné čaje. Na sycené limonády, byť bez cukru, alkohol a kávu úplně zapomeňte.

Zácpa - než se organismus popasuje s novým jídelníčkem, chvilku to trvá. Jídla je méně a střeva potřebují trošku popohnat. Abyste předešli zácpě, jezte potraviny s vlákninou (ovoce, zeleninu, otruby), hodně pijte a nezapomeňte se hýbat. Projímadly si rozhodně nepomáhejte - střeva by akorát zlenivěla a zácpa by se v konečném důsledku zhoršila.

Průjem
- opačný problém, než je zácpa, nastává v případě, kdy do diety zařadíte větší množství zdravých tuků, na které není tělo zvyklé. Ořechy, semínka, avokádo i ořechová másla jsou sice zdravá, ale při nadměrné konzumaci vám dokážou zrychlit krok.

 

clanek_jidelniecek_600x150.jpg

 

Nadýmání - za nafouklé břicho může vláknina, žvýkání žvýkaček, perlivé sodovky, ale také některé  zdravé a dietní potraviny, jako je celozrnné pečivo, luštěniny, kapusta či cibule. Zjistěte jaké potraviny vám nadýmání způsobují a zkrátka je omezte.

Únava
- únava při hubnutí není vůbec řídký jev. Bříško bylo zvyklé na příjem spousty kalorií a v okamžiku, kdy o ně přijde, se právě únavou hlásí o slovo. Nedohánějte ztracenou energii rychlými cukry, ale zaměřte se na komplexní sacharidy a pohyb na čerstvém vzduchu. Kofeinové nápoje ani kávu na překonání únavy nepoužívejte - spíš se jděte na chvilku natáhnout.

Padání vlasů
- řídnutí kštice, lámání nehtů i suchá pokožka jsou při hubnutí zapříčiněny nedostatkem důležitých vitamínů a minerálů. Je tedy nezbytně nutné doplnit přísun těchto živin z přirozených potravin, nebo zobat multivitamínové a multiminerální přípravky. Při zdravém hubnutí by k těmto nepříjemným jevům docházet rozhodně nemělo. Suchá pokožka potřebuje vyživovat pleťovými krémy zvenčí, ale také zdravými tuky zevnitř. Určitě proto z jídelníčku tuky nevypouštějte.

Chutě na sladké
- když vás honí mlsná, málokdy je to skutečně signál nedostatku živin. Spíš vaše psychika potřebuje pohladit a podpořit. Klidně si dopřejte něco sladkého, co ale neohrozí vaše snažení - zralou hrušku, hrst sušených brusinek nebo proužek hořké čokolády.

 

 

Autor: Veronika Staňková