Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Víte, proč neplníte svá předsevzetí?

Každou chvíli si dáváme různá předsevzetí - přestat kouřit, zhubnout, pracovat na mezilidských vztazích, ušetřit peníze, konečně začít cvičit nebo si najít lepší práci... Ale neuplyne ani měsíc a naše odhodlání a nadšení změnit život k lepšímu se rozplyne jak pára nad hrncem. Zjistěte proč!

 

ČTĚTE TAKÉ:

Partner jako podpora i jako sabotér hubnutí

Jak se motivovat ke cvičení

Buďte v pohodě a zhubnete

 

Spousta lidí dělá chyby už při samotném počátku, kdy svá předsevzetí vysloví. Vlastně o tom ani moc nepřemýšlí. Jen tak si prostě vzpomenou, že by chtěli být hubenější, mít lepší práci nebo vydělávat více peněz. To ale nestačí.  K takovému rozhodnutí musíte nejprve dospět. Důležité je, abyste o problému hlouběji přemýšlela.

Nehledejte problémy, ale jejich příčiny
Nejdříve musíte správně pojmenovat cíle, abyste věděla, čeho chcete vlastně dosáhnout. To znamená, že pokud jste chtěla v minulosti zhubnout a nepodařilo se vám to, pak se zamyslete nad pravým důvodem nezdaru. Zajídáte emocionální vypětí, jíte jen 2 x denně nebo nikdy neodmítnete čokoládu? Rozhodněte se tedy bojovat s příčinami a nejen se samotným problémem.

Pátrejte, jaké máte možnosti

V dalším kroku je nutno posoudit možnosti, které máte k dispozici, od finančních, fyzických až třeba po časové. Chcete-li třeba zlepšit fyzickou kondici a začít cvičit, najděte si partnera, který vám bude dělat dohled a zároveň příjemnou společnost. Hned se vám bude do posilovny chodit lépe.

Uvědomte si, proč chcete změnu
Zamyslete se nad tím, proč chcete být třeba hubenější nebo přitažlivější. Vynakládáte snahu kvůli tomu, že máte obavy o své zdraví? Nebo chcete být jednoduše spokojenější sama se sebou?  Nesprávně stanovené cíle vás totiž nemusí tolik motivovat. Buďte také realistická a nemějte zbytečně přehnané nároky. Pokud se vám dlouho nepodařilo zhubnout, pět kilogramů hned první týden zcela jistě neshodíte.    

Odměňujte se za svou vůli

Nešetřete na sobě, silná vůle by měla být po zásluze odměněna. Pokud jste například dva měsíce vydržela nekouřit, ušetřila jste i výdaje za cigarety. Naplánujte si třeba prodloužený víkend na místě, kde jste ještě nebyla. To vás bude motivovat, abyste vytrvala.

Nikdy se nevzdávejte

Buďte na sebe náročná, jinak své předsevzetí nikdy nesplníte. Může se vám stát, že zhřešíte a dáte si večeři, která je proti zásadám zdravého hubnutí, že si zapálíte cigaretu nebo vynecháte cvičení. Nenechte se tím odradit a rozhodně se nevzdávejte kvůli jedné chybě. K plnění předsevzetí je nutná velká dávka trpělivosti a ještě větší dávka pevné vůle. I pokud se vám třeba nepodaří splnit vše, co jste si stanovila, v každém případě jste udělala něco pro své zdraví nebo psychickou pohodu.


Autor: Monika Kuželová