Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Poslední kila jsou při hubnutí nejtěžší. Jak na ně?

Když se člověk pustí do hubnutí, jde to většinou zpočátku jako po másle. Cítíte se lépe, nemáte hlad, čísla na váze jsou stále nižší, mlsná vás nehoní, okolí nešetří lichotkami, ale oblíbené kalhoty stále ne a ne dopnout - k dokonalosti vám chybí už jen tři kila. Ty zpropadená tři kila, kvůli kterým musíte stále zatahovat břicho, kvůli kterým denně běháte a kvůli kterým vaříte dětem i manželovi jídla dietnější, než by si třeba sami přáli.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Aktivity, které Vám pomohou shodit přebytečná kila

Co takhle zkusit intervalový trénink?

Jaká je ideální tepová frekvence pro spalování tuků?

   
Zjistěte, jak  se poprat s posledními kily, které vás stále nechtějí opustit:

Změňte trénink - na redukci podkožního tuku platí kombinace aerobního cvičení, silového tréninku a vysoce intenzivního intervalového tréninku. Pokud některé z těchto cvičení vynecháváte, napravte to. Běhání je sice bezva, ale bez stimulace svalové hmoty prostřednictvím zvedání zátěže se s tělem nic moc dít nebude. Zamyslete se nad svým tréninkem a zkuste ho trochu změnit - víc posilujte, víc běhejte nebo víc odpočívejte.

Dejte si čas - zpočátku jde hubnutí rychle, po čase se ale začne zpomalovat. Nespěchejte na sebe ani na hubnutí. Dopřejte si čas, buďte vytrvalí, trpěliví a nevzdávejte se! Teď jde o to, kdo to vzdá dřív - vy nebo ty tři kila?

Pijte „čistě“ - zapomeňte na slazené nápoje, džusy, freshe, čaje s perličkami, latté a kapučína, i čaje s medem. Pijte vodu a neslazené čaje. A pijte hodně.

Vynechte alkohol - vynechte ho úplně. Ne, ani víkendy nejsou výjimkou. Místo kalorií, které ušetříte abstinencí, si dejte něco, co vašemu tělu prospěje - třeba libové maso a zeleninu.

„Upravte“ svou kávu - pokud si kávu sladíte, přestaňte. Zkuste si odepřít také mléko do kávy, mléčnou pěnu či smetanu - mléko je v podstatě cukr, a pokud vám jde opravdu o to, abyste se zbavili pár posledních gramů, buďte nekompromisní.

Omezte ovoce - ovoce je zdravé, to ano, ale je také plné cukru. Nezakazujte si tyto přírodní plodiny úplně, jen si je dopřávejte spíš v první polovině dne a v omezeném množství.

Pročistěte střeva - jestli vám jde o číslo na váze (což by nemělo), zkuste si pročistit střeva a zbavit se tak nafouklého bříška. Jezte zeleninu a luštěniny kvůli vláknině nebo si vlákninu pořiďte jako doplněk stravy - zacházejte s ní ale opatrně - její nadbytek může nadýmání naopak způsobovat.

Zbavte se otoků - je možné, že jsou poslední tři nežádoucí kila ukrytá ve vodě. Zbavte se přebytečné vody ve vašem organismus a hned kalhoty dopnete snáz. Omezte solení, perlivé nápoje, minerálky a pijte litry čisté kojenecké vody.

Smiřte se s nimi - proč na redukci těch posledních kil tak lpíte? Tělo má vlastní rozum i určitou hmotnost, při které se cítí nejlépe. Pokud není možné se nenásilnými metodami těch několika kil zbavit, nechte si je a energii věnujte raději něčemu užitečnějšímu.

 

660x250_1.jpg


Autor: Veronika Červenková