Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Zažeňte podzimní splín

Nevlídné počasí, plískanice, brzká tma a nedostatek slunečního svitu nikomu na náladě zrovna nepřidá. Máme pro vás šest rad, jak přežít toto období v dobré náladě.

1. Nebuďte sami.
Již naše babičky říkaly, že ve dvou se to lépe táhne. Především na podzim budete společnost opravdu potřebovat. Hledat ji můžete ve svém okolí i na internetu. Moderní seznamovací portály dnes nabízí nejen seznámení s partnerem. Najít tam můžete i nové přátele a lidi naladěné na stejnou notu. Společné aktivity vám pomohou lépe překonat podzimní chmury.

2. Vyrazte za zábavou.
Objevte zajímavý bar, kupte si lístky do divadla, navštivte koncert oblíbené kapely nebo jděte do kina na novou bondovku. Dobrá nálada na sebe nenechá dlouho čekat.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Trávení bez chemie

Vyberte si pohyb, který vám padne

Vyhněte se hříchům, které ohrožují vaše srdce

 

3. Zajděte do oblíbené restaurace
Dobrá nálada prochází žaludkem. Je vědecky dokázáno, že konzumace jídel, která vám chutnají, může stimulovat uvolňování látek zvaných beta-endorfiny. Ty pozitivně ovlivňují vaši náladu. Nejde však pouze o jídlo samotné, Evropská rada pro informace o potravinách (European Food Information Council, EUFIC) zdůrazňuje, že pozitivní pocity navozené jídlem souvisejí také s tím, zda je konzumováno v té správní chvíli a v příjemné společnosti. Tak neváhejte, vyrazte do oblíbené restaurace a nezapomeňte pozvat i přátele a kamarády.

4. Sportujte
Během sportování se do těla uvolňuje tzv. hormon štěstí, endorfin, který navozuje dobrou náladu. Pro většinu dospělých je kromě příjemného pocitu a relaxace hlavním motivem ke sportování především udržení či zlepšení kondice. Ženy tak činí hlavně kvůli svému vzhledu, muži kladou důraz nejen na vysportované tělo, ale i sociální stránku pohybu. Pohyb přináší nejen psychické odreagování po náročném dni v práci, ale mnohým lidem pomáhá také navazovat a utužovat sociální vazby. Pokud nepatříte zrovna mezi sportovce, radí MUDr. Anežka Ticháčková z Fakultní nemocnice Olomouc jako prevenci podzimních splínů alespoň minimální fyzikou aktivitu: „Choďte na procházky, navštěvujte kavárny nebo při společném nakupování proměňte barevnost svého šatníku.“

5. Zavzpomínejte na léto.
Prosluněné dny, příjemné teploty a dovolené. To vše způsobuje, že lidé mívají dobrou náladu a pohodu spojenou především s letním obdobím. V čase podzimních plískanic proto není nic lehčího, než na léto zavzpomínat. „Vytáhněte fotky z dovolených a letních cest. Uspořádejte promítání a pochlubte se snímky svým známým a přátelům. Vzájemně se tak můžete inspirovat a třeba i začít plánovat společné výlety na příští letní prázdniny.

6. Dopřejte si relax podle vašich představ.
Vystavujte se novým zážitkům a prožitkům. Ať už se rozhodnete pro saunu nebo raději lenošení u dobrého filmu, snadno se oprostíte od problémů všedních dnů. A nezapomeňte – ve dvou se podzimní splíny zahánějí lépe.



Zdroj: Leyter.com