Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Odhalte chyby ve vašem jídelníčku

Začátek roku vyloženě volá po změnách k lepšímu, ať už v oblasti vztahů, zaměstnání nebo životního stylu. Prvním krokem ke změně pak je pojmenovat problémy, rozložit je na dílčí části a ty postupně řešit.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Zdravá výživa po 40

Výživa v dospívání

Vaše tělo, Vaše pravidla - aneb proč nedržet diety z časopisů


Abychom mohli efektivně zapracovat na svém zdraví a postavě, je nutné sportovat, ale také změnit stravovací návyky. Možná si říkáte, že toho máte už spoustu načteno, teoreticky všechno znáte a přesně víte, jak máte jíst, ale váha stále nejde dolů.

 

Podívejte se na svoje denní menu důkladně a možná odhalíte chyby, které vám stojí v cestě. Nejčastější z nich jsou tyto:

Málo pijete - nejde začít jinak, než pitným režimem. I kdybyste dodržovali zásady správné výživy na 120 %, ale dodávali tělu málo tekutin, hubnout nebudete a nebude se ani cítit dobře. Přestaňte se proto vymlouvat na to, že nemáte žízeň a zkrátka svoje tělo pít naučte. Postavte si láhev či sklenici s vodou všude, kde se vyskytujete - na pracovní stůl, na kuchyňskou linku nebo třeba k žehlícímu prknu a pijte.

Pijete „špatně“ - určitě víte, že není dobré zásobovat svůj organismus sladkými džusy a sycenými limonádami. Nejsou vhodné ani light nápoje, protože provokují slinivku, která vyplaví moc inzulínu a ten se pak postará o to, aby každá kalorie skončila ve vašich bocích. Spousta lidí ale chybuje v tom, že věří jemně ochuceným minerálkám, jenž se tváří zcela nevinně. Na etiketách mají často uvedené, že jsou bez přidaného cukru, nicméně to, že obsahují přirozeně se vyskytující cukr z ovoce, vaší linii rozhodně také nepřidá. Pijte zkrátka jen vodu, neslazené čaje a pro potěšení si neodpírejte ani dobrou kávu - tu jen nepočítejte do pitného režimu.

Bojíte se jídla - ze strachu, že nebudete hubnout, jít strašně málo nebo úplně vynecháváte některé druhy potravin. A vaše tělo, jako by to vědělo, má právě na tyto potraviny hroznou chuť. Zkuste překonat svůj strach a aspoň obden zařaďte do svého jídelníčku v malém množství něco, co si běžně odpíráte. Ozdobte si čtverečkem čokolády ovesnou kaši nebo si na celozrnný žitný chléb položte kolečko pikantního salámu - když se zbavíte strachu jíst (ne přejídat se!), tělo se pak snadněji bude zbavovat přebytečných kil.

Zobete - olíznete lžičku od omáčky - jestli je dost slaná, dojíte po dětech přesnídávku - vždyť tam jsou poslední dvě lžičky, tak ať se to nevyhodí. Jdete kolem stolu, na kterém leží miska s oříšky a uzobnete si. Na konci dne máte pocit, že jste jedli zdravě a podle svého plánu a na zobání si ani nevzpomenete - právě ale uzobávání dokáže v jídelníčku nadělat pěknou paseku. Začněte kontrolovat, co a kdy jíte, misky s lákadly schovejte a jídlo po dětech klidně vyhoďte. Vždycky je lepší litovat několika vyhozených korun, než přibývajících záhybů na břiše.

Máte zmatek v živinách - ráno si dáte míchaná vajíčka bez chleba a večer jenom suchou rýži se zeleninou. Jíte dietně, ale přesto nehubnete. Sacharidy si nechávejte na dopoledne a po tréninku a proteiny přesuňte na večer. Každá živina patří do určité části dne, a pokud tohle nedodržujete, kila dolů nepůjdou.

 

660x250_1.jpg

 

Autor: Veronika Červenková