Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Odlehčete v létě svému organismu

Jestliže nepatříte mezi ty, pro které je léto synonymem grilovacích párty, sladkých alkoholických drinků, smetanových zmrzlin a ledových káviček se šlehačkou, můžete toto období využít pro celkovou očistu organismu. Také ti, jenž si letní dobroty dopřávají, ale pomalu začínají následky častého opékání špekáčků a popíjení orosených piv na sobě cítit, mají možnost využít měsíce, ve kterých tělo pracuje, na plné obrátky a mu trochu odlehčit.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak dodržet dietní režim a neselhat

Lymfatický systém a jeho funkce

Chcete zhubnout? Pijte!

 

Pro lepší pocit není nutné dodržovat speciální detoxikační programy a prolévat se mladým ječmenem nebo zobat zázračné pilulky - stačí dodržovat několik jednoduchých pravidel, na chvilku zatnout zuby a odolat lákadlům.

Pijte vodu - voda očistí tělo lépe, než cokoliv jiného - a to jak zvenčí, tak i zevnitř. Základem správného fungování metabolismu je přítomnost dostatku vody, proto pijte, pijte, pijte. Denní příjem tekutin si rozdělte do menších dávek - pokud vypijete moc vody najednou, tělo ji nedokáže využít a jen budete běhat na záchod. Voda prostřednictvím potu a moči dokáže odplavit velkou spoustu odpadních látek z těla, vyčistí póry, projasní pleť a vyhladí celulitidu.

Jezte zeleninu - dejte si řapíkatý celer, rajčata, salátovou okurku, ledový salát i papriku. Zeleninu jezte pokud možno čerstvou a nesolte ji. Díky vláknině, spoustě vitamínů i minerálů, obsahu vody a minimální kalorické hodnotě je absolutní jedničkou mezi detoxikačními potravinami.

Snídejte otruby - do ovesné kaše nebo do jogurtu si přisypte ovesné nebo špaldové otruby. Je to vláknina, která má minimum kalorií, do jídla dokáže dodat objem, čistí střeva a díky schopnosti vázat vodu a bobtnat také dobře zasytí.

Zobejte semínka - když sníte nedrcené lněné semínko, tak organismem projde téměř beze změny. Funguje jako úklidová služba pro naše střeva a podporuje trávení i vylučování. Po nadrcení z nich zase získáte spoustu cenných vitamínů a minerálů. Lněná semínka i semínka chia také dokáží nabýt na objemu a vytvářet kolem sebe jakýsi rosol, díky němuž se budete cítit mnohem dříve sytí.

 

clanek_videa_600x150.jpg

 

Nesmažte - lehce orestované kuřecí prso na troše oleje vám určitě neublíží, nicméně pro očistu těla je lepší maso dusit nebo připravovat v troubě. Zeleninu je vhodné jíst čerstvou nebo dušenou. Zkuste vynechat smažení, fritování i grilování - při takové úpravě potravin se do jídla dostává mnoho škodlivých látek, které zbytečně tělo zatěžují.

Jezte potraviny tak, jak jsou - snězte bílý jogurt bez pochybných ovocných dochucovadel, papriku omyjte a chroupejte ji bez soli, k bramborám nepřidávejte tatarku a těstoviny nenechte plavat v moři kečupu. Naučte se jíst potraviny tak, jak jsou, vnímejte jejich přirozenou chuť a postupně snižujte množství soli i cukru ve vašem jídelníčku. Samozřejmostí musí být vynechání zpracovaných potravin, jako jsou čokoládové tyčinky, koblihy, muffiny, chipsy, majonézové saláty, uzeniny a podobně. Vypuštěním bílého pšeničného pečiva určitě také nic nezkazíte.

Rozhýbejte lymfu - lymfatický systém pomáhá odvádět z těla toxiny, tuk a další nepotřebné látky. Rozprouděte svoji lymfu jógou, běháním nebo obyčejnou chůzí. Nemusíte ani platit za speciální masáže - stačí se pravidelně hýbat, nesedět dlouho v jedné poloze a chodit, co nejvíc je to jen možné.


Autor: Veronika Staňková