Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Nezhubli jste v létě? Podzim je na hubnutí ideální.

Na podzim se většinou nechce nikomu nic dělat. Léto je v nedohlednu, zima za dveřmi, brzo tma, sychravé depresivní počasí a pod teplým oblečením se schovává nelichotivá připomínka letního grilování, zmrzlin a sladkých limonád.

Nenechte si ale zkazit náladu a zkuste využít všech výhod podzimu k efektivnímu a zdravému hubnutí. Období padajícího listí totiž nenabízí jen chvilky pohody u hrnku s horkou kávou, ale také ideální počasí na běhání i spoustu sezónní zeleniny.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Mýty a pravda o překyselení organismus

Jaká je ideální tepová frekvence pro spalování tuků?

6 signálů, že vaše dieta je k ničemu

 

Začátek nového školního roku je typický výkyvy počasí. Chvilkami to vypadá, že už bude padat sníh, pak nastane babí léto s tropickými teplotami a po večerech posloucháme burácení hromů a blesků a schováváme se před prudkým lijavcem. Přizpůsobte svůj jídelníček tomuto ročnímu období, poslouchejte potřeby vašeho těla a nabrané letní kilogramy vás zase rychle opustí.

Vařte - když je člověku zima, má větší hladu a chuť na sladká jídla. Nehledejte pocit tepla, útulna a bezpečí v čokoládě, koblihách či smažených jídlech, dejte si raději pořádnou porci grilované zeleniny. Opečte na slabé vrstvě oleje cuketu, lilek, rajčata i papriku a pěkně zeleninu okořeňte. Nic nenastartuje Váš metabolismus líp.

Jezte čerstvě - využijte poslední sluneční paprsky a dopřejte si čerstvý zeleninový salát k večeři. Snažte se maximum jídla sníst v syrovém stavu, protože v zimě dovezená rajčata a jablka vůbec nechutnají tak skvěle jako právě teď. Až bude chladno, navaříte se až až, proto teď šetřete čas i svůj žaludek a odlehčete jídelníček lehoučkými saláty a ovocem, které je plné vitamínů i chuti.

Jezte sezónně - podzim je dobou zeleniny a ta, jak je známo, je na hubnutí nejlepší. Vyrazte na farmářské trhy a pořiďte si zásoby dýní, cuket, řepy, mrkve, petržele, kysaného zelí i kapusty. Nakupte si rané brambory a kouzla v kuchyni i ve vašem těle můžou začít.

Běhejte - šustění spadaného listí pod nohama, chladivý vánek a sluníčko, bojující ze všech sil mezi mraky, jsou ideálním pozadím pro běh přírodou. Zkuste na chvilku zapomenout na to, že běháte pro hubnutí a vnímejte všemi smysly krásy přírody i záplavu endorfinů, která vám na Vaší cestě ke štíhlejšímu tělu pomůže.

Dýchejte - až vás bude příště honit mlsná, několikrát se zhluboka nadechněte. Vyjděte ven, nebo si aspoň otevřete okno a věnujte chvilku jenom svému dechu. Díky němu si lépe uvědomíte svoje skutečné potřeby a třeba přijdete na to, že za chutí na sladké je únava či stres, a že spíš, než sáček brambůrků, si potřebujete s někým popovídat.

Pijte - v létě pijeme vodu, díky které fungují všechny procesy v našem těle. Na podzim a v zimě ji střídejte s čajem. Ať už si vyberete zelený, bílý, bylinkový nebo ovocný, budete mít jistotu, že je vás organismus dostatečně hydratovaný a může se tuku zbavit jednou pro vždy.


Autor: Veronika Staňková