Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Nehubnete? Možná vám něco chybí!

Jíte zdravě, cítíte se fit a přesto se vám nedaří zhubnout? Možná se váš organismus trápí něčím, co by vás ani nenapadlo. Přinášíme vám sedm nejčastějších důvodů, které mohou přispívat k nabírání hmotnosti.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Zhubněte pod dohledem odborníků v naši Reality show PRIMA HUBNUTÍ

Hubněte v pohodlí svého domova s FITHALL TV

Jídelníček ušitý na míru od akreditovaného dietologa

 

1. Máte nerovnováhu mezi estrogenem a progesteronem.
Mnoho žen, zejména těch v plodném věku, mají problém estrogenové dominance. Pokud cvičíte každý den, je pravděpodobné, že spotřebováváte svůj progesteron a máte estrogen dominantní. Jiné příčiny nadbytku estrogenu mohou způsobovat i prostředí, ve kterém žijete a co jíte. Mohou to být pesticidy, plasty, průmyslový odpad, výfukové plyny, maso, mýdla, škodlivé látky z nábytku a koberců.

2. Nemáte dostatek vitamínu D
Možná díky našemu vnímání rakoviny kůže a používáním opalovacích krému, naše hladiny vitamínu D jsou nižší, než tomu bylo před několika desítkami let . Vitamin D se chová podobně jako hormon a jeho nedostatek v těle může způsobovat alergie, astmata, přibývání na váze, únavu, nebo potravinovou alergii.

3. Máte vysokou hladinu kortizolu

Vysoká hladina kortizolu ( stresový hormon) je další velký důvod, proč nemůžete zhubnout, zejména v oblasti břicha. Kortizol je spojen se zvýšenou chutí k jídlu, chutí na cukr a přibýváním na váze.

4. Jíte údajně zdravé, ale zpracované potraviny
Nadbytek sodíku, GMO a cukr jsou skryté složky, které podporují záněty a jsou příčinou nadměrné tělesné hmotnosti. Jen proto, že jsou v obchodě se zdravou výživou, bez lepku nebo s nízkým obsahem tuku nebo označené jako „přírodní“, ještě neznamená, že jsou pro vás dobré.

5. Držíte nevhodnou dietu

Náhlá změna stravy může způsobit různé problémy, takže buďte opatrné a jídelníček raději zkonzultujte s odborníkem. Existují  diety, které mají svá pozitiva i negativa, ale nemusí být vhodné pro každého. Každý z nás je unikátní.

6. Kvalitně nespíte
Mozek a svaly se během spánku regenerují. Potřebují ho i vaše dva hormony zvané ghrelin a leptin, které jsou klíčové ve vztahu mezi spánkem a úbytkem na váze. Zjednodušeně řečeno, leptin nám říká, kdy přestat jíst a kdy trpíte nedostatkem spánku. Ghrelin je hormon, který vám řekne, kdy jíst. A když zanedbáte spánek , budete mít více ghrelinu.

7. Nejíte brukvovitou zeleninu
Mezi brukvovitou zeleninu patří zelí, kapusta, květák, brokolice, čínské zelí a jiné podobné zeleniny. Nejen, že jsou dobré pro pocit plnosti díky obsahu vlákniny, ale přirozeně podporují   rovnováhu estrogenů v organismu. Jedná se tedy o nejlevnější a nejjednodušší způsob, jak dostat své hormony, a vaši hmotnost, pod kontrolu.



Autor: Monika Kuželová