Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Největší mýty o hubnutí

Snažíte se zhubnout, ale stále marně? Možná děláte něco špatně. Seznámíme vás s několika mýty, kterých byste se během hubnutí měla raději vyvarovat. Třeba nakonec odhalíte, proč se vám dosud nepodařilo zbavit se přebytečných kil.

Mýtus 1:
Čím více posilujete, tím více hubnete
Mnoho žen si myslí, že když se pořádně zapotí v posilovně nebo budou chodit každý den na spinning, tak zhubnou. Pokud chcete shodit kila a nenabrat příliš svalové hmoty, je během cvičení důležité s posilováním kombinovat i kardio trénink (běh na pásu, rotoped aj.) Výborným řešením na úbytek kilogramů je například střídat aerobní cvičení se silovým tréninkem tak, abyste efektivně hubly a nebudovaly si kulturistické svaly.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Kvalitní bílkoviny pomáhají hubnout

Aktivity, které Vám pomohou shodit přebytečná kila

Kdy nejvíc během života přibíráme?

 

Mýtus 2:
Po páté hodině už nesmíte jíst
Domnívat se, že po 17. hodině už nesmíte jíst je mylné. Vše záleží na tom, v kolik chodíte spát. Důležité je nejíst přibližně 2 hodiny před spánkem, aby tělo mělo ještě čas vše strávit. Večer by se měla jíst jídla obsahující bílkoviny a aminokyseliny, které obnovují svalovou hmotu. Přílohy ve formě sacharidů patří spíš na oběd než k večeři.

Mýtus 3:
Při hubnutí můžete jíst ovoce, kolik chcete
Ovoce je hodnotný zdroj vitamínů, ale pokud chcete úspěšně hubnout, měly byste ho konzumovat v přiměřeném množství a vědět, které si vybrat. Kromě chutě a zdraví prospěšných látek je totiž ovoce i zdrojem jednoduchých cukrů. Při redukční dietě se doporučují dvě porce ovoce denně. Nejlépe dopoledne a v odpoledních hodinách. Ovoce, které není při dietách příliš vhodné, je banán a hroznové víno. Naopak ideální jsou jahody, maliny, jablka, ostružiny nebo například švestky. Ovoce jezte v syrovém stavu. Na kompoty, kandované a sušené ovoce, si při dietě nechte raději zajít chuť. Výjimkou jsou sušené meruňky, které v malém množství nevadí.

Mýtus 4:
Light potraviny jsou pro štíhlou linii nejlepší
Při dietě jsou light potraviny jenom lehkým pomocníkem a neměly byste se na ně příliš spoléhat. Lidé si mnohdy nakoupí light jogurt a místo jednoho jich sní více, protože si myslí, že po light potravinách se nedá přibrat. A kalorie se tak začnou pomalu hromadit. Light potraviny jsou také často plné různých chemických dochucovadel a náhražek a nejsou proto pro tělo ideální. Podobné to je i s mlékem. Odstředěné mléko má na rozdíl od polotučného mléka pouze o jedno procento méně tuku. Polotučné mléko navíc obsahuje více vitamínů vázaných na tuk.


Autor: Monika Kuželová