Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Trápí vás vaše dny? Pomůžou vám bylinky!

Mezi nejčastější potíže spojené s menstruací patří PMS (premenstruační syndrom), bolesti břicha, křeče a silné krvácení. Není nutné ale pokaždé užívat tišící léky. Trápení můžete předejít úpravou stravy a bolesti zmírnit přírodními prostředky. 

Příčiny
Předmenstruační potíže způsobuje porušená rovnováha estrogenu a progesteronu. U některých žen převažuje estrogen a ty trpí často depresemi. Ženy s převahou progesteronu trpí napětím v prsou a otoky. Také dědičnost hraje svou roli. V jedné studii bylo zjištěno, že PMS trpí 70 % dcer, jejichž matky měly stejné potíže.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Ovoce pro krásu

Jak omezit padání vlasů přírodními prostředky

Stop pigmentovým skvrnám

 

 

Jak bolesti předejít
1. Týden před očekávanou menstruací se vyhněte smaženým a příliš tučným jídlům. Raději konzumujte potraviny bohaté na omega-3 mastné kyseliny, jako například ryby, lněná semínka, nebo rybí tuk.

2. Jeden z důvodů,  proč vás může bolet břicho je nedostatek železa. V přírodní formě ho najdete v ústřicích, v dýňovém semínku, játrech, luštěninách, obilí a v listové zelenině.

3. Kouření a velká konzumace masa zvyšují potřebu pyridoxinu. Jeho nedostatek snižuje tvorbu serotoninu, což způsobuje depresivní nálady, neudržitelnou chuť na jídlo apod. Kromě toho je prokázané, že při nedostatku pyridoxinu jsou i bolesti v prsou mnohem silnější. Proto byste měly kouření omezit a obloukem se vyhnout červenému masu.
 
4. Jezte více komplexních uhlovodanů, např. banány, celozrnné výrobky, brambory a těstoviny a méně živočišných tuků. Vyhýbejte se nízkotučným mléčným výrobkům, protože ty obsahují jen málo vitaminu D! Zredukujte svůj příjem masa a salámů.

5. Nepijte nápoje jako kola nebo jiné slazené nápoje, a nejezte hotové pokrmy! Pijte méně kávy! Pokud snídáte müsli, posypte si ho bohatě lněnými semínky. Ke snídani si dejte raději vejce nebo chléb se sýrem, abyste zlepšila příjem pyridoxinu, vápníku a magnézia.

6. Zkuste nejméně 4 měsíční magnéziovou kúru. Současně užívejte 1-2 čajové lžičky lněného, nebo konopného oleje.

7. Užívejte brutnákové kapsle nebo kapsle s pupalkovým olejem.

Co pomáhá
- Nakrájejte kousek čerstvého zázvoru na malé dílky a povařte jej 10 minut ve dvou šálcích vody.  Vzniklý vývar pijte horký. Uvidíte, že vám přinese od menstruačních bolestí okamžitou úlevu.

- Pijte čerstvou šťávu z mrkve nebo červené řepy s nasekanými listy koriandru, které uvolňují hladké svalstvo. Pokud nemáte čerstvý koriandr, povařte koriandrová semena ve 2 šálcích vody po dobu 15 minut, přeceďte a nápoj pijte dvakrát denně v době menstruace.

- Teplo v těle uvolňuje svaly dělohy, proto pijte horké bylinkové čaje:  mátu, heřmánek, nebo meduňku. Jako první pomoc při záchvatech bolesti při menstruaci vám pomůže čaj z řebříčku a měsíčku. Polévkovou lžíci směsi bylinek přelijte 1 šálkem vařící vody, přikryjte a nechte 10 minut louhovat, pak přeceďte.


Autor: Monika Kuželová