Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Letní sporty, při kterých spálíte nejvíc kalorií

Nechtějte hubnout do plavek, chtějte mít pevné, pružné, zdravé a funkční tělo po celý rok. Plavková sezóna sice zákeřně odhalí každý dietní přestupek, kterého jsme se přes zimu dopustili, ale to, že nám z plavek vykukuje špíček, je mnohem méně závažné, než zhoršené krevní hodnoty, mizerná kondice a špatný pocit ze svého těla.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Chcete změnu? Zkuste trénink na schodech!

Pořiď si švihadlo a vyskákej si sexy postavu

Spalujte tuky intervalovým tréninkem

 

V zimě často svádíme svou lenost a fyzickou neaktivitu na chladné počasí, tmu, sníh, mrholení a podobně, v létě zase na horko, slunce, dusno či dovolenou. Přestaňte hledat výmluvy, začněte hledat způsoby - způsoby, jak se pravidelně hýbat, ať už je zima, déšť či parné léto.
   
Inspirujte se top letními sporty, které vám pomohou k lepší kondici i zbavení se několika přebytečných kil:

Běhání - když je horko, běhejte v lese. Běhejte pomalu, bez hudby v uších. Vnímejte krásu přírody, zpěv ptáků i tlukot vašeho srdce. Pokud je pro vás běh moc náročný, střídejte ho s rychlou chůzí. Začněte několika metry a uvidíte, že při pravidelném tréninku (3x týdně) se koncem léta dostanete za hranici několika kilometrů.

Intervalový trénink - na rozdíl od běžných aerobních aktivit šetří čas, ale je o něco náročnější. Nastavte si měřič intervalů na vašem smartphonu a cvičte venku. Dělejte dřepy, kliky, výpady, angličáky i vzpory. Do půl hodiny máte hotovo a můžete se vrátit k opalování u bazénu.

Cvičení na hrazdách - ve městech i na vesnicích se pomalu rozrůstají outdoorová hřiště s hrazdami, které v zimě studí a na podzim jsou mokré a kloužou. Využijte léta k posilování horní poloviny těla - pravidelně cvičte shyby, tricepsové kliky, procvičujte ramena i úchop ve visu a nezapomeňte potrápit také břišní svaly (ve visu přitahujte kolena k hrudníku).

Jízda na kole - je celkem jedno, kde budete jezdit - pokud máte rádi rovinky a silnice, držte se rychlého tempa, aby se energie brala z tukových zásob. Pokud chcete zároveň posílit nohy, vyjeďte na kopce a z kola při jejich zdolávání neslézejte.

Chůze po horách - chůze je pro člověka tím nejpřirozenějším pohybem. Při vysokohorské turistice provětráte plíce, spálíte spoustu kalorií, procvičíte svaly hýždí i nohou, ale navíc si skvěle pročistíte hlavu.

Plavání - kdy jindy se věnovat plavání, než právě v létě. Dělejte velká a dlouhá tempa, dýchejte a užívejte si, jak voda objímá vaše tělo. Při plavání zapojíte celou horní polovinu těla, dolní polovinu těla i břišní svaly. Jen si po doplavání nechoďte stoupnout do fronty na párek v rohlíku.

 

660x250_6.jpg

 

Autor: Veronika Červenková