Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Jak si připravit lázně doma

Zimní měsíce přímo lákají k odpočinku v lázních. Ne každý si je ale může dovolit nebo si vzít v zaměstnání volno. Takové malé lázně si ale můžete dopřát i doma a své tělo a mysl hýčkat v pohodlí své koupelny. Poradíme vám, jak si vytvořit oázu klidu a pohody ve vlastním bytě.

Nadýchejte se čerstvého vzduchu
Součástí relaxace je i procházka. Než se pustíte do hýčkání svého těla, běžte ven alespoň na půl hodiny a procházejte se ve středně rychlém tempu. Studie ukázaly, že rychlá chůze spolu s čerstvým vzduchem podporuje funkce obou polovin mozku, nutí je spolupracovat a lépe zvládat stres i všechny negativní prožitky.

Uvolněte mysl
Celkové zklidnění je pro kladný průběh relaxační procedury velmi důležité. Abyste se pozitivně naladili a zbavili se špatných pocitů, zkuste následující cvičení: Pohodlně se posaďte, zavřete oči a snažte si uvědomit, kde se váš problém nachází. Je v hlavě, v hrudi nebo v břichu? V mysli ho označte barvou. Pak otevřete oči a pohledem se soustřeďte na jeden bod před sebou. Zároveň sledujte barvu ve svém těle. Soustředěním mysli na dvě úplně odlišné věci mozek vše negativní ihned vypustí.

Připravte správnou atmosféru
Zapalte svíčky, pusťte si příjemnou pomalou hudbu – nejvhodnější jsou zvuky přírody nebo meditační hudba. Další pomůckou, která vás příjemně naladí, je aroma lampa s vonným olejem nebo parfémovaná svíčka, která prohlubuje dýchání a zklidňuje mysl. Pro tyto účely je skvělá vůně břečťanu, levandule, brčálu nebo eukalyptu.

Nezapomeňte na čaj
Připravte si zelený, indický nebo černý čaj s kardamonem a skořicí. K dostání jsou i různé wellnes nebo relaxační čajové směsi. Pro zklidnění těla i duše jsou výborné bylinky. Heřmánek a lípa se postarají o hezké sny, meduňka zklidní nervovou soustavu, kopřiva pročistí organismus a mateřídouška vás povzbudí. Připravený nápoj můžete osladit třtinovým cukrem, nebo medem.

Promasírujte si tělo
Než se ponoříte do horké lázně, promasírujte si na sucho celé tělo lufou nebo speciálním masážním kartáčkem. Díky tomu se rozproudí krevní oběh, usnadní detoxikace organismu a stimuluje metabolismus. Kromě toho taková masáž je účinná proti celulitidě a zároveň se zbavíte odumřelých buněk na pokožce. Kůže bude hned na dotek hladší, svěží a připravená absorbovat všechny účinné látky z koupelových přísad.

Použijte pleťovou masku

Před koupelí se důkladně odličte a pleť dočistěte jemným peelingem. Poté aplikujte masku podle typu pleti, a to i na krk a dekolt. Její účinky se během pobytu ve vaně znásobí. To samé můžete udělat s vlasy. Naneste na prameny výživnou vlasovou kúru, zabalte je do ručníku a nechte během relaxace ve vaně působit.

Zahřejte se
Dbejte na správnou teplotu vody – 24°C – 30°C uvolňuje svaly a mysl, 35°C vás příjemně zklidní. Pozor, v příliš teplé vodě nepobývejte příliš dlouho, maximálně 20 min. Neprospěli byste ani své pokožce, ani svému oběhovému systému. Po koupeli se ručníkem zlehka osušte a aplikujte na ještě zahřátou pokožku tělové mléko, nebo olej dlouhými pohyby dlaní směrem od kotníků ke kolenům a od kolen k tříslům. Poté stehna promasírujte štípáním. Podobně postupujte na vnitřní straně stehna směrem ke kolenům, poté přes břicho na záda a zadek. Nakonec promasírujte spodní část ramen. Štípání zvyšuje okysličení kůže a zbavuje usazených tuků.