Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Květen lásky čas aneb cvičení ve dvou - 4. díl

Vztahy a jídlo patří k sobě. Prostřednictvím jídla s druhými komunikujeme, vyjadřujeme svoji náklonnost i péči. Manželky vaří svým mužům, nakupují jídlo pro celou rodinu, milenecké páry navštěvují restaurace, zvou se na hamburgery a rozchody či zklamání pak léčí v cukrárnách.

Pokud chcete měnit svůj životní styl, jíst zdravěji, hubnout nebo začít cvičit, berte na vědomí, že se vaše rozhodnutí netýká jenom vás, ale také vašeho partnera. V zásadě lze vymezit tři možné reakce vaší drahé polovičky na takové změny.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Květen lásky čas aneb cvičení ve dvou - 1. díl

Květen lásky čas aneb cvičení ve dvou - 2. díl

Květen lásky čas aneb cvičení ve dvou - 3. díl

 

První možností je, že vás partner podpoří.

Bude s vámi ochotně večeřet saláty, svoje zásoby čokolády schová někam, kde je nenajdete a ve slabších chvilkách vás bude motivovat a povzbuzovat. Vy ale musíte na druhou stranu tolerovat a respektovat to, že bude chtít jíst také jiné potraviny, než vy, že nebude chtít víkendy trávit čekáním, než se vrátíte z lekce aerobiku, a že nebude věčně snášet Vaše abstinenční příznaky z nedostatku cukru.

Druhým případem je parter – sabotér, kterému Vaše kila navíc nevadí. Dělá mu škodolibou radost nechávat různě po bytě nastražené pražené oříšky, u televize si bezostyšně chroupe smažené brambůrky, které milujete, a ještě vám směle nabízí, když jdete ráno cvičit, tak se jen nechápavě protáhne v posteli a navíc vaši snahu vůbec neocení, protože se mu prostě líbíte taková, jaká jste.

Je sice fajn, že se partnerovi líbíte, ale i přesto záleží především na vaší vlastní spokojenosti. Pokud vedle vás tráví čas partner – sabotér, zkuste si s ním upřímně promluvit. Vysvětlete mu, proč je pro vás důležité, aby vás podporoval. Oceňte, že vás má rád takovou, jaká jste, ale že od něho v tuto chvíli potřebujete něco jiného. Domluvte se s ním, aby před vámi nejedl příliš často potraviny, které vás tak lákají, nebo ať vám je alespoň nenabízí. Můžete ho také zkusit nalákat na nějakou pohybovou aktivitu, kterou můžete dělat spolu.

Do poslední kategorie patří takoví partneři, kteří jsou něco mezi motivátory a sabotéry, a těch je pravděpodobně nejvíc.
Základem pro změnu životního stylu, pokud žijete s partnerem, je komunikace. Je bezpodmínečně nutné vyjasnit si, co se to vlastně děje, že není obden k večeři svíčková s knedlíky, a že z práce najednou chodíte rovnou cvičit. Proberte s partnerem, jakou roli v tom hraje on, co od něho očekáváte, ale také si vyslechněte jeho stanovisko.

Další podstatnou věcí jste vy a vaše motivace. Zamyslete se, co jste ochotná pro změnu udělat, čeho se vzdáte, kde najdete čas a sílu. Ve chvílích, kdy podlehnete pokušení nebo lenosti, nezlobte se na partnera, že vás s taškou do posilovny nevystrčil ze dveří dřív, než jste se pustili do otevřené tabulky čokolády, ale vždy hledejte důvody selhání nejdřív u sebe.

Aby vás partner mohl ve vaší snaze podpořit, musíte nejdřív vy sami přesně vědět, co chcete. Dejte si pak také pozor, aby ten druhý omylem neodnášel vaše frustrace z nedosažených cílů a nesplněných předsevzetí.

Svého partnera se nesnažte měnit – jestli sám není sportovec, k pohybu má odpor a ke zdravému stravování také, do ničeho ho nenuťte. Můžete jen doufat, že časem přijde sám na to, co dělá jeho tělu dobře a třeba se k vám připojí.

 

 

Autor: Veronika Červenková