Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Květen lásky čas aneb cvičení ve dvou - 3. díl

Shazování přebytečných kilogramů je jednoduché i těžké současně. Jednoduchost je v tom, že pro hubnutí musíme „pouze“ vytvořit energetický deficit - buď snížením kalorického příjmu, navýšením výdeje nebo kombinací obou způsobů. Komplikující složkou hubnutí pak bývá naše hlava - automatické negativní myšlenky (nikdy nezhubnu, jsem k ničemu, porušil jsem dietu, tak už je to jedno), dysfunkční jádrová schémata vzniklá v dětství (např. když nebudu vypadat dobře, jsem bezcenný), stres či nedostatek motivace.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Květen lásky čas aneb cvičení ve dvou - 1. díl

Květen lásky čas aneb cvičení ve dvou - 2. díl

 

Kdyby bylo hubnutí tak jednoduché, jak na první pohled vypadá, nešířila by se světem epidemie obezity a média by nebyla plná zaručených a osvědčených rad pro efektivní shazování nadváhy.

Hubnutí je náročné - a je o to náročnější, když ten, kdo by měl hubnout, nejste vy sami, ale váš partner.

 

Zde je několik tipů, jak partnerovi pomoci a přitom nenarušit vzájemný vztah:

Promluvte si - komunikace je základem vztahu. Zkuste si o partnerově nadváze taktně promluvit, aniž byste se vzájemně uráželi či shazovali. Zjistěte, jak svoje tělo vnímá on sám a nastiňte mu, jak je vnímáte vy.

Pochvalte - vždy začínejte pochvalou. Pochvalte partnera za něco hezkého, co v poslední době udělal, oceňte ho za snahu (ať už se jedná o pomoc v domácnosti, péči o děti, starost o vás, osobní rozvoj, pracovní úspěchy či péči o zdraví).

Vyjádřete obavy - nadváha má negativní dopad na naše zdraví. Vy partnera milujete, a proto se zákonitě o jeho zdraví obáváte. I když ho v současné chvíli zdravotní potíže netrápí, se stávajícím životním stylem brzy budou. Projevení obav, zájmu a péče mívá větší úspěch, než výčitky a obviňování.

Nabídněte pomoc - zamyslete se, jak byste mohli partnerovi pomoct vy sami. Nabídněte možnost společného sportování, zajištění nákupů vhodných potravin, přípravu zdravého jídla a boj s kilogramy, do kterého půjdete společně.

Odměňujte - za jakoukoliv sebemenší snahu partnera odměňte - kupte mu drobnost, polichoťte mu, oceňte jeho snažení, pochvalte ho a vyjádřete svoji hrdost na to, že partner začal něco podnikat.

Nepřebírejte iniciativu - mějte na paměti, že pokud se sebou nebude chtít něco udělat váš partner, vy to za něj udělat nemůžete. Pokud člověk sám něco nechce, okolí ho jen stěží může přinutit. Vnější motivace je vždy mnohem slabší, než ta vnitřní, vycházející z potřeb člověka samotného. Uvědomte si, že vy jste zodpovědní za to, co děláte vy, nikoliv někdo jiný. Nabídněte pomoc a podporu, ale nedávejte si za vinu, když vaše snaha nedopadne na úrodnou půdu. Pokud se vám nepodaří „změnit“ partnera, zkuste změnit svůj přístup k němu i k jeho životnímu stylu, s kterým se nemusíte ztotožňovat.

 

Líbila se vám jóga ve dvojici s trenérkou Katkou Burešovou? Pokud ano, tak si můžete protáhnou s partnerem u dalšího z nich.

 

Kveten-lasky-cas-aneb-cviceni-ve-dvou-3dil.jpg

 

Další cvičební videa od Kateřiny Burešové naleznete na FITHALL TV. Více informací o FITHALL TV naleznete ZDE

 

 

Autor: Veronika Červenková