Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Kdy si dopřát bezstarostně cukroví? Po cvičení!

Dospělí nejsou děti. Nemusí žádat o svolení, když chtějí jít sami ven, nemusí škemrat o hodinu u večerního filmu navíc, nemusí se nikoho ptát, zda si mohou dopřát ještě pátý kousek vánočního cukroví. Jedinými soudci jsme my sami a to bývá někdy kamenem úrazu. U svých dětí přesně víme, kolik vanilkových rohlíčků je přespříliš, kolik hodin na pohovce u pohádek v televizi je moc, ale u sebe bývá hledání hranic někdy složitější. Jsme přece dospělí a můžeme cokoliv.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Vánoční cukroví - tradičně ale zdravě

Vánoční menu – chutně a dietně

Jaká je správná porce jídla při hubnutí?

 
Pokud chcete hubnout nebo se snažíte o zdravý životní styl, bývá období Vánoc náročné. Všude číhají kalorické nástrahy - a když těmto nástrahám podlehneme, následují výčitky svědomí a „trestání“ sebe sama, ať už v podobě nuceného pohybu nebo ve formě zpřísnění redukčního režimu.

Přestaňte se o svátcích trestat a užijte si je se vším všudy, tedy i s děsně kalorickým, tučným a sladkým cukrovím. Letos ale bez výčitek svědomí! Pokud s výčitkami už roky žijete, je těžké se jich lusknutím prstů zbavit.

 

Zde je návod, jak je letos nechat přes Vánoce spát a zároveň nepřibrat:

1. Plánujte - neplánované nájezdy na krabice cukroví za oknem nikdy nemůžou dopadnout dobře. Když si chcete cukroví dát, naplánujte si to. A plánujte konkrétně, například si řekněte: „K dopolední kávě si dopřeji dva čokoládové košíčky a jeden kousek lineckého.“ Pokud víte, že půjdete na návštěvu k tchýni, předem se rozhodněte, kolik cukroví tam ochutnáte a tento počet nepřekračujte.

2. Počítejte - kalorie, cukry, tuky i bílkoviny z vánočního cukroví se také počítají, i když se může zdát, že ne. Vánoce žádným kouzlem energetickou hodnotu dobrot bohužel nevynulují, a proto ji započítejte do svého denního příjmu. Pokud nechcete přibrat, odečtěte přibližnou energetickou hodnotu snědeného cukroví od dalších jídel - zkrátka někde jste přidali, tak jinde uberte. Jednou z možností je kalorie spálit pohybem, ale jeho efektivitu přitom nepřeceňujte!

3. Cvičte - naplánujte si ochutnávání cukroví po náročném tréninku! Po docvičení je nutné do vyčerpaných svalů doplnit glykogen - a pokud ho přes svátky budete doplňovat sladkostmi, nic hrozného se nestane, i když ovoce nebo komplexní sacharidy by byly lepší volbou. Jestliže přijmete cukr po tréninku, jedině svým svalům pomůžete, ale do tukových zásob nic neuložíte. Před fyzickou aktivitou ho nejezte, chcete přece, aby si tělo bralo energii z vašeho tuku, ne z kokosek.

4. Snídejte - svou obvyklou porci ovesné kaše vylepšete krásně nazdobeným perníčkem nebo vosím úlem. V rámci zdravé a vyvážené snídaně se malé potěšení jistě snese, zvlášť přes Vánoce.

5. Buďte rozumní - celý rok se držíte na uzdě a po ochutnání prvního kousku cukroví, jako byste se urvali z řetězu. Zadržte, dýchejte. To, že jste porušili svůj režim jedním kouskem cukroví neznamená, že do sebe teď můžete bezmyšlenkovitě házet vše, co vám přijde pod ruku. Buďte rozumní a dejte si jen trošku!

 

 

600x250_FITHALL_TV_v1.jpg


Autor: Veronika Červenková