Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Jak zhubnout bez jojo efektu

Zima a chladnější měsíce roku mají jednu nevýhodu – svádějí k lenošení a co víc, lákají nás k přejídání. A my pak jen přibíráme a přibíráme.

Vánoce se na nás často podepíšou s váhovým přírůstkem a řada z nás si na Nový rok dává předsevzetí, že zhubne. Jenže jakákoliv silvestrovská předsevzetí mívají hodně krátký život. Některé ženy se s tím smíří, jiné se dají do boje a svou hmotnost se jim časem podaří snížit. Chce to však pevnou vůli a hlavně odhodlání. Na začátku si zkuste určit, kolik kilogramů chcete zhubnout a za jaké období. Nedávejte si nereálné cíle s nasazením drastické diety, protože pak se vystavujete riziku jojo efektu, který se vám „odmění“ ještě vyšší váhou.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Sestavte si svůj zdravý jídelníček

Skoncujte s větším pozadím jednou provždy

Zhubnout a váhu si udržet. Víme, jak na to!

 

Jak začít
Pečlivě si po dva týdny zapisujte, co za celý den sníte a vypijete. Jen tak zjistíte, jaké máte stravovací návyky, jaký je váš pitný režim, čeho jíte moc a co vám v jídelníčku naopak chybí. Tento přehled pak můžete doložit odborníkům na zdravou výživu a dietologům, kteří vám podle těchto informací mohou sestavit optimální redukční jídelníček.

Zásady
Nezkoušejte „zaručené“ diety, jako je hladovění nebo jednotvárné jídlo. Spíše se snažte o pravidelný stravovací režim a zaměřte se na to, aby váš jídelníček byl pestrý a hlavně vyvážený. Nezapomeňte, že rychlejšího úbytku na váze dosáhnete sportem a dalšími pohybovými aktivitami.

Nebojte se obrátit na odborníky
Pokud si nejste jisté, že sami redukci váhy zvládnete, požádejte o pomoc odborníka, který vám poradí a sestaví správný jídelníček. Můžete se také přihlásit do redukčního kurzu ve specializovaných poradnách, kde se setkáte s podobně naladěnými lidmi, získáte cenné rady a  budete především pod kontrolou. Další možností je hubnutí na dálku, třeba právě s naším portálem Fithall cz. Na našich stránkách najdete odborné rady a doporučení, jak se správně stravovat, včetně cvičení. Své kroky i problémy můžete konzultovat individuálně a navíc, kdykoliv potřebujete.