Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Deset rad jak bojovat s jarní únavou

I když o sobě zima ještě dává občas vědět, teploty se v poslední době pohybují nad bodem mrazu. Jaro se už hlásí o své slovo a s ním přichází i únava. Jelikož nejde o prázdný pojem, ale o fakt, stejně jako při podzimním vyčerpání, sestavili jsme pro vás deset rad jak se přizpůsobit změně biorytmu ve vašem těle i v okolí.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jarní detoxikace

Jaro – ideální čas na sportovní výzvy!

Jak na jarní únavu?

 

Březen je poměrně nabitý měsíc, a to činnostmi všeho druhu. Řidiči mění zimní pneumatiky za letní, dámy pak zimní šatník za jarní, je třeba umýt okna, zkypřit trávník, založit záhonky, odevzdat daňové přiznání, objednat letní dovolenou, maturanty přimět k finální výkonnosti před zkouškou dospělost a hlavně překonat jarní únavu. Ta je důsledkem několika faktorů, kterým je dobré se vyhnout.

Jak únavě předejít:

1. Užívejte si slunce
Únava souvisí s biorytmy proběhlé zimy. Nedostatek slunečního světla způsobuje sníženou sexuální aktivitu, deprese a díky pohybu v uzavřených prostorech i vyšší riziko nákazy infekčních onemocnění.

2. Předcházejte nemocím vitamíny
Díky těsnějšímu kontaktu v uzavřených prostorách roste možnost onemocnění virovou nákazou, dbejte tedy na přiměřený příjem vitamínů.

3. Podpořte cirkulaci lymfy a krve
Díky zdravému otužování nebo zdravé stravě můžete docílit zlepšení k cirkulaci lymfy a krve v organismu, která má blahodárné imunitní účinky. Vhodný pro podporu cirkulace lymfy a krve je také volně prodejný lék Wobenzym.

4. Pročistěte svůj organismus
Už naši předci věděli, že dodržení půstu je v předjaří prospěšné. Pokuste se pročistit a detoxikovat své tělo od nepříznivých působení volných radikálů. Ideální jsou kopřivové čaje, březová míza nebo oblíbené májové bylinné víno.

5. Spěte zdravě
Minimálně sedm hodin kvalitního spánku bez rušivých elementů by vám mělo zajistit kvalitní regeneraci mezi náročnými pracovními dny. O víkendu se nebojte si hodinu, dvě přispat.

6. Změňte jídelníček
Z těžké zimní stravy je důležité co nejrychleji přejít na lehkou stravu. Pokud si potrpíte na maso, tak jenom to bílé, nejvhodnější jsou ryby. Ideálně by měla být Vaše strava prošpikovaná ovocem a zeleninou. První jarní byliny pomáhají obranyschopnosti těla, určitě je dobré vyzkoušet pampeliškové listy, pažitku, hrachové výhonky a další „vymoženosti“ jara.

7. Hýbejte se
Zdraví pohyb pomáhá při jakémkoliv ročním období. Na jaře by se aktivita vašeho těla měla zvýšit pro odbourání tuků, které tělo automaticky nabralo při těžší zimní stravě a přípravě na studenější měsíce.

8. Pokuste se přestat s neřestí
Kdy jindy, než na jaře, kdy všechno začíná vonět, žít a barevně zářit by měl člověk přestat s kouřením nebo nadměrným pitím alkoholu?

9. Vyhněte se stresu a relaxujte

Nejenom vaše tělo, ale i vaše mysl je na jaře v ohrožení. Pečlivě se věnujte samy sobě a relaxujte. I proto existují jarní prázdniny, kdy by měla být rodina pospolu a věnovat se lyžování nebo jiným aktivitám, než je práce a stres s ní spojený.

10. Vyhledejte doktora pokud …

Pokud vaše únava trvá více než 6 týdnů, je vhodné navštívit doktora. Můžete totiž trpět onemocněním štítné žlázy, depresí nebo chudokrevností.



Autor: Monika Kuželová