Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Jak zapojit celou rodinu do dietního režimu?

Ke zbavování se nadbytečných kilogramů je třeba odhodlání, motivace, silná vůle i znalosti o výživě a cvičení. Musíte si sestavit nový, zdravější a energeticky chudší jídelníček, naplánovat si tréninky, ale také odpočinek. Tolik k teorii. Nyní přichází to složitější - střet s praxí.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak na výživu ve stáří

Výživa v dospívání

Zdravá výživa po 40

   
Po práci se vám cvičit už nechce, nestíháte nakupovat a vařit pro každého zvlášť a doma na vás všude číhají nástrahy v podobě čokoládových tyčinek dětí a manželových pražených oříšků. V této chvíli by vaše snažení ale nemělo skončit - naopak - zapojte do svého dietního režimu celou rodinu a hubnutí půjde mnohem snáz. I kdyby ostatní členové rodiny hubnout nepotřebovali, zdravější jídelníček jim jistě neuškodí. Bude vás to stát trochu úsilí a kreativity, ale bude to stát za to!
   
Zde je několik tipů, jak toho dosáhnout:

1. Vysoká diplomacie - hubnout chcete především vy, a proto partnera nesmíte do ničeho nutit. Především muži se neradi vzdávají knedlíků a omáček ve prospěch salátů a luštěnin, a proto svůj protějšek poproste, zda by vám ve vašem boji nepomohl. Vysvětlete mu, že je pro vás nesmírně důležité, aby se nyní doma omezila příprava tučných a kalorických pokrmů, a že mu to přinese jisté benefity (fyzická atraktivita, spokojenost se svým vzhledem, vyšší sebevědomí, zvýšená aktivita v oblasti partnerského života). Muži jsou rádi zachránci, proto je nechte pomáhat vám a tím i je samotné zbavovat nadbytečných kil.

2. Generální úklid - když na vás ze šuplíku neustále vykukuje nedojedená čokoláda a mrazák je plný pizzy a zmrzliny, jde hubnutí těžko. Zbavte se všech sladkostí, brambůrků, čokoládových tyčinek, uzenin a polotovarů. Neschovávejte je ani pro děti - ty je nepotřebují zrovna tak, jako vy! Raději chvilku politujte vyhozených peněz, než abyste litovali svých neúspěchů v hubnutí.

3. Edukace - čtěte si o výživě a cvičení, ale nenechte se každou novou informací hned pohltit. Ne všechno, co se píše, musí být nutně pravda! Řiďte se svým selským rozumem, čtěte etikety na potravinách a o zajímavostech informujte nejen svého partnera, ale také děti. V případě dětí nikdy nezapomínejte na to, že se učí nápodobou - budou tedy dělat to, co děláte vy, ne to, co jim jen říkáte!

4. Hravě a zdravě - na první pohled zdravé potraviny dětem obvykle moc nechutnají (pokud na ně nejsou od malička zvyklé). Připravujte jim proto jídlo s fantazií - mělo by být hezky naservírované, barevné a chutné. Opět platí, že když uvidí vás, jak jídlo s chutí jíte, budou ho s větší pravděpodobností chtít jíst také.

5. Co oči nevidí - váš partner ani děti nemusí nutně vědět, že jsou nedělní palačinky z celozrnné mouky, nebo že je guláš zahuštěný bramborou. Co oči nevidí, srdce nebolí - a když členové rodiny v lednici neuvidí nezdravé pamlsky, nebudou je za čas ani vyžadovat.

6. Chválit, chválit - ať už se vaše rodina zapojí do zdravějšího režimu jakkoliv aktivně, nezapomeňte je chválit! Partnera oceňte za podporu, děti za snahu o zdravější jídelníček a sebe za všechno to úsilí a péči, kterou sobě i rodině věnujete.

 

660x250_1.jpg

 

Autor: Veronika Červenková