Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Jak poznáte, že máte málo vody v těle?

Voda je základem života. Většina lidského těla je tvořena vodou. Když je jí v těle příliš, jsme oteklí a čísla na váze poskočí o několik jednotek vzhůru. Když je jí naopak málo, je to také špatně.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Chcete zhubnout? Zbavte se přebytečné vody v těle

Chcete zhubnout? Pijte!

Lymfatický systém a jeho funkce

 

Jak poznat, že je vody v těle tak akorát?

Únava - dehydrovaný organismus je unavený organismus. Bez dostatečného množství vody neprobíhají v těle správně žádné metabolické procesy, takže ani energie se nemůže uvolňovat tak, jak má. Pokud jste neustále unavení, malátní, bez energie, síly a života, zkuste přidat na pitném režimu! Nadměrný příjem tekutin ale také extrémně zatěžuje organismus - zaměstnává ledviny a zbytečně ředí elektrolyty v těle, což může být dokonce životu nebezpečné!

Bolesti hlavy - jestliže vás často trápí bolesti hlavy či migréna, zajímejte se o to, zda pijete dost obyčejné vody. Jedním z výrazných znaků dehydratace jsou bolesti hlavy, které znesnadňují soustředění, narušují pozornost, paměť i myšlení.

Otoky - otoky mohou být paradoxně vyvolány nedostatečným množstvím vody v těle. Pokud je vody málo, organismus se všemožně snaží nějakou udržet a to se může právě otékáním končetin projevovat! Začněte méně solit a víc pít a uvidíte, že otoky rychle zmizí.

Tmavá moč - moč by měla mít světle žlutou až průhlednou barvu. Pokud je tmavší, je to jasným důkazem o mezerách v pitném režimu i vodním hospodaření v těle. Řešení je jednoduché - opět víc pít. Zapomeňte ale na to, že byste celodenní příjem dohnali během chvilky! Pijte průběžně, celý den, po malých dávkách.

Málo svalů - pokud podstoupíte analýzu tělesného složení a zjistíte, že máte v těle málo vody, pravděpodobně budete mít také málo svalové hmoty. Voda je totiž v těle spojená se svaly. Začněte s pravidelným silovým tréninkem a uvidíte, že úroveň síly i hydratace rázem stoupne. Dalším faktem je, že voda je vázaná na svalový glykogen, takže pokud držíte nízkosacharidovou dietu, budete mít v těle vody nižší procento, než kdybyste si dopřávali klasické přílohy, ovoce či sladkosti.

Žízeň - jestli máte často pocit žízně, máte málo vody v těle. Tak prosté to je. Poslouchejte svoje tělo a v případě, kdy vás o vodu žádá, mu ji také dopřejte. Kvůli tomu pocit žízně existuje!

Suchá pleť a vlasy - málo vody v těle se odráží na stavu pleti i vlasů. Pokožku nestačí hydratovat zevně, krémy, ale je nutné dopřávat jí vláhu také zevnitř, kvalitním pitným režimem. To stejné platí o vlasech.

Vodu do těla doplňujte obyčejnou vodou a čaji. Kofeinové nápoje a alkohol do pitného režimu vůbec nepočítejte!

 

 

660x250_1.jpg

 

Autor: Veronika Červenková