Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Jak jednoduše podpořit svůj imunitní systém

Abyste si udrželi zdraví, duševní i fyzickou kondici potřebujete správně fungující imunitní systém. Možná ani netušíte, že ho můžete posílit zcela jednoduchými způsoby.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Nepodceňujte regeneraci po cvičení

Jak získat energii bez kofeinu

Lymfatický systém a jeho funkce

 

Čerpejte z přírody
Možná ani netušíte, že obyčejná procházka v lese nebo parku má na organismus tak blahodárné účinky. Během pobytu v přírodě se totiž hladina bílých krvinek zvyšuje a tepová frekvence snižuje, stejně tak krevní tlak a hladina stresového hormonu kortizolu. Výzkum v Japonsku dokonce ukázal, že procházky v blízkosti zeleně by mohly pomoci v boji s rakovinou. Rostliny uvolňují chemické sloučeniny zvané fytoncidy, které je chrání před hmyzem a hnilobou. Pokud osoba dýchá tyto přírodní chemikálie posiluje tak svou imunitu a organismus je díky tomu odolnější vůči nádorovému bujení.

Zbavte se cukrů
Vědci zjistili, že jen 30 minut po požití cukru, může imunitní funkce člověka klesnout až o 50 %. Příliš vysoký obsah cukru ve stravě má vedle obezity také za následek vznik mnoha onemocnění - jako jsou onemocnění srdce, žlučníku, vznik vředů a dokonce i změny nálad a návykového chování jako je například alkoholismus. Proto omezení cukrů je zcela zásadním krokem při posílení imunity.

Pozitivní emoce

Je dokázáno, že depresivní jedinci mají slabší imunitní systém než ti, kteří jsou šťastní a optimističtí. Obecně řečeno pozitivní emoční stavy zvyšují imunitní funkce, naopak negativní emoce imunitní funkce potlačují. Smutek, úmrtí, deprese, strach a panika mají prokazatelně na organismus negativní vliv. Stres a úzkost totiž zvyšují uvolňování kortikosteroidů z nadledvin, které imunitní funkce tlumí. Proto je ve vašem nejlepším zájmu dívat se na život pozitivně, relaxovat, distancovat se od negativního pohledu na svět a při dlouhotrvajících emocionálních problémech vyhledat odbornou pomoc.

Smích
Je úžasný lékař. Díky němu snáze překonáte mnohé trable, posílíte imunitní systém a dokonce snížíte i rozběhlý zánět. Snažte se proto co nejvíce smát, sledujte komedie, čtěte vtipy a bavte se jak jen to jde.

Nebuďte sami

Studie ukázaly, že podpůrné sociální vztahy zlepšují zdraví včetně posílení imunity. Na druhé straně izolace a osamělost potlačují funkce imunitního systému. Dokonce i objetí zlepšuje imunitu. Je důležité trávit čas s rodinou, přáteli a lidmi, se kterými vám je dobře.

Meditujte, rozjímejte

Bylo prokázáno, že meditace pomáhají vytvářet příznivé účinky jak v mozku tak i v imunitním systému.


Autor: Monika Kuželová