Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Zhubnout můžete vždy ať jste hruška nebo jablíčko

Genetika ovlivňuje tvar našeho těla více než z padesáti procent a genetika může i za to, kde se vám tuk uloží. Poměr pasu a boků ovlivňuje z jedné poloviny, obvod samotného pasu pak dokonce ze dvou třetin. Jakou máte postavu, si zkrátka vybrat nemůžete, ale máte možnost dosáhnout ideální váhy a postavu si vytvarovat.

Na každého zabírá něco jiného, proto redukční program je nutný tzv. ušít každému na tělo.

Atletická postava
Máte širší ramena a boky, štíhlé nohy, malý zadek, relativně silnější svaly a střední až silné kosti. Pokud přiberete, tuk se vám uloží v oblasti břicha a na zádech. Výhodou takové postavy je, že pokud přiberete, daří se vám to poměrně dlouho skrývat vhodně voleným oblečením. Kromě toho se vám daří hubnout rychleji než ostatním typům postav. Pokud se tedy snažíte shodit nějaká kila, z jídelníčku vyřaďte oříšky, chipsy, tyčinky apod. Omezte hovězí a vepřové maso, chléb a kynuté buchty. Zaměřte se naopak na lehčí stravu, jako jsou ryby, nízkotučné mléčné výrobky, ovoce, zelenina. Pro váš typ postavy je pak nejlepší aerobní a vytrvalostní cvičení, včetně posilování.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Psychoterapie a hubnutí

Hubnutí při nepravidelném pracovním režimu

Nejčastější chyby při hubnutí

 

Postava typu hrušky
Těmto ženám se tuk ukládá od pasu dolů, proto připomíná svým tvarem hrušku. Typický je velký zadek, širší boky a pevnější stehna. Ženy většinou trápí i celulitida. Naprosto nevhodné je silové cvičení pro spodní partie. Nejen, že nezhubnete, ale tím, že naberete svalovou hmotu, stehna ještě zmohutní. Důležité je vyloučit ze svého jídelníčku sladká jídla, smetanové a máslové krémy a těstoviny s tučnými omáčkami. Velmi pomáhá aerobní cvičení a na vyvážení proporcí postavy posilovací cviky trupu a horních končetin.

Postava typu jablíčka

Postavy typu jablíčka mají široká ramena, kulaté boky a zadek. Tuk se jim na těle ukládá víceméně rovnoměrně a působí celkově kulatěji a silněji, než ve skutečnosti ukazuje jejich BMI. Tyto ženy  velmi rychle přibírají, ale jejich výhodou je, že stejně rychle také shazují. Aby hubnutí bylo co nejefektivnější, je potřeba dávat velký pozor na správné rozložení výdaje a příjmu energie v průběhu celého dne. Navečer se vyhněte sacharidům a jezte hlavně zeleninu a bílkoviny. Nahromaděný tuk v těle pomáhá spálit aerobní cvičení v kombinaci s posilovacím cvičením zaměřeným na záda a břicho. Nezapomínejte ani na správné a vzpřímené držení těla, které vám opticky ubere několik kilogramů.


Autor: Monika Kuželová