Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Jak dodržet dietu a neselhat

Pokud jste se rozhodla držet redukční dietu, nestačí vám jen odhodlání, důležitá je i silná vůle. Nepolevte a obrňte se před každodenními lákadly v podobě různých pochoutek a vysedávání u televize. Jedině tak dojdete do cíle jako vítěz, šťasná a spokojená nejen ze své postavy, ale i ze sebe sama.


Nastavte si určitá pravidla, které budete dodržovat. Denně si zapisujte  co jste přes den snědla a jak jste byla fyzicky aktivní. Pokud začnete klesat na mysli, zalistujte svým dietním deníčkem o několik stránek zpět a připomeňte si, co jste všechno už dokázala. To vám navrátí ztracený elán, že vaše snažení má své ovoce.

 

Nekontrolujte si stále svojí váhu. Může se klidně stát, že vaše tělo vykáže menší hmotnostní úbytek, to ale neznamená, že vaše aktivita nikam nevede. Neházejte hned flintu do žita a žal nezajídejte plněným indiánkem na „obalení“ nervů.  Pokud se ručička na váze dostatečně nepohnula zkuste si obléknout svoje džíny. Budete překvapená, když zjistíte, že vám lépe sedí. Také si přeměřte svůj pas nebo boky a uvidíte, že centimetry ubyly. Hlavně si stále si připomínejte, že děláte i něco pro svoje zdraví a dobrý pocit. To, že se cítíte mnohem lépe než před tím, vám žádná váha nevyčíslí.

 

Udržujte si kontakt s přáteli a rodinou. Podpora od svých blízkých je stejně důležitá jako vaše vůle.   Probírejte s nimi svoje pocity, úspěchy i pochybnosti. Pokud vámi zmítá pokušení všechno vzdát, hned někomu z přátel zavolejte. Případně se připojte na nějaké diskuzní fórum o hubnutí a podívejte se jak bojují ostatní. Zkuste www.alli.cz

 

Odolejte nástrahám. S různými pokušeními a lákadly se budete setkávat na každém kroku. Mějte tedy vše pod kontrolou a nenechte se ze své cesty snadno svést.

 

• Vždy mějte v lednici připravenou čerstvou zeleninu. Bude-li vás honit mlsná, vezměte si čerstvou mrkev nebo rajče.

• Pokud máte pocit hladu, vypijte jednu nebo dvě sklenice vody. Vaše tělo může mít spíš žízeň.

• Pokud máte chuť na čokoládu, dejte si šálek nízkokalorické horké čokolády připravené z vody nebo polotučného mléka a navrch nasypte skořici.

• Pokud jste doma, zkuste nemyslet na to, co vás láká, někdy stačí nekoukat do lednice nebo odejít z kuchyně!

• Cítíte-li neklid, běžte se projít po obchodech s oblečením. Tam si uvědomíte, že nechcete nakupovat v nadměrných velikostech.

• Naplánujte nějakou oslavu. To vás zaměstná a odvede od myšlenek na smažený řízek. Zabývejte se tím, co dobrého a hlavně dietního na party připravíte.

• Zkuste si zacvičit na 5 minut – může to být jakýkoli pohyb, prostě rozhýbejte své tělo a přestaňte myslet na jídlo.


Obraťte své nedostatky ve svůj prospěch. Sužují vás různé neodolatelné chutě, přepadá vás lenost a letargie, pomalu ztrácíte energii bojovat... Uvědomte si, že na téhle trnité cestě nejste zdaleka sama. Podobné problémy má každý, kdo se odhodlá ze sebou něco udělat a dojít zdárně do cíle.  Buďte tedy na sebe pyšná, že to chcete zvládnout i přes všechna úskalí. A pokud jste nějakým způsobem selhala, nemá cenu se trestat. Místo kajícného hladovění a cvičení do úmoru si ujasněte, proč jste podlehla, abyste stejnou chybu už neopakovala. Následující den, místo hladomoru, si připravte nějaké skvělé jídlo, které ovšem bude splňovat doporučené limity kalorií a tuku. A hlavně, zbytečně nepokoušejte sama sebe. Svoje slabosti přece moc dobře znáte, tak jim nechoďte naproti.

 

 

 

 

 

 

Použitý zdroj: Alli