Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Dietní triky skutečných žen

Možná vám hubnutí připadá jako věda, ale přitom je to hračka. Stačí dodržovat pár jednoduchých zásad.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Vytvořte si vlastní tréninkový plán - zde je 8 tipů, jak na to!

Nesnášíte cvičení? Víme, jak to překonat!

Necvičte zbytečně. Hlídejte si svoji tepovou frekvenci!

 

Bílkoviny!
Snídejte bílkoviny, třeba vejce. Proteiny vás zasytí na delší dobu než jen sacharidy, které jsou hlavní složkou koláče nebo třeba rohlíku. Díky tomu toho později sníte méně.

Jezte hodně čerstvého ovoce a zeleniny. Rozhodně jim dejte přednost před kompoty nebo konzervami.

Choďte. Vystupte z tramvaje o pár zastávek dřív, zaparkujte auto v sousední ulici, nejezděte výtahem. Spálíte více kalorií a logicky i více zhubnete.

Vláknina a voda
Přejděte na celozrnné potraviny. Kdo potřebuje bílý chleba a obyčejné těstoviny, když existuje tolik celozrnných možností?

Přidejte vlákninu. I ona nás zasytí a navíc pomáhá při trávení.

Vypijte nejméně osm sklenic vody. Pak méně sníte a budete se cítit lépe.

Light verze
Konec slazených limonád a přislazovaných džusů. Jednou provždy!

Dejte si lehčí verzi. Když už máte chuť třeba na colu, dejte si lightku. Místo několika skleniček vína si objednejte střik, džus si nařeďte vodou, nejlépe v poměru 1 : 2.

Nejezte před televizí. Při sledování obrazovky se nesoustředíte jen na jídlo a sníte toho víc, než potřebujete.

Saláty

Vařte s olivovým olejem. Je zdravější než máslo nebo jiné tuky.

Začněte jídlo polévkou nebo salátem. Zaženete tak počáteční vlčí hlad a ve výsledku toho sníte méně.

Mějte po ruce čtvereček kvalitní hořké čokolády. Až vás přepadne chuť na sladké, rychle ji zaženete a nebudete mít nutkání sníst hromadu zmrzliny nebo několik buchet.

Žádný fast food

Zapomeňte na fast food. Opravdu, pro hamburgery není omluva.

To platí i pro polotovary.

Začněte posilovat. Platí totiž jednoduchá rovnice: více svalů = více spálených kalorií.

Pohyb
Kupte si krokoměr. Donutí vás ujít více kilometrů.

Zaveďte si deník. Do něj si zapisujte, kolik kalorií jste zkonzumovali a kolik jste jich spálili při cvičení. Deníky je možné vést i on-line, pak budete mít možná větší motivaci.

Naplánujte si cvičení. Řádně si ho zapište do diáře nebo do kalendáře, pak se vám bude hůř vymlouvat.

Chytře na to!
Spíš než plnotučné mléko a smetanu si dejte sójové, mandlové nebo rýžové mléko.

Hýbejte se. Dělejte při sledování televize dřepy, zvedejte se na špičkách, když si čistíte zuby... Možností je mnoho a mnoho, výsledky budou veliké.

Jděte ven. Místo abyste seděli u televize nebo šli do kina, naplánujte si nějakou aktivitu venku. Jděte na procházku, na houby, jeďte na kolo nebo se vydejte třeba na novou rozhlednu ve vašem okolí.

Odpolední svačinky
Přestaňte sladit kávu nebo čaj.

Svačte chytře. Dejte si kousek ovoce, nízkotučný jogurt, hrstku oříšků nebo zeleninový salát.

Jděte po večeři na procházku.

Žvýkačky jsou fajn!
Nechte si dát dresink k salátu zvlášť. Je hodně tučný, takhle ho ve výsledku sníte méně.

Chutě zahánějte mentolovou žvýkačkou. Oproti mlsům má minimum kalorií.

Na večeři v restauraci si vyberte buď drink, nebo dezert, nedávejte si obojí.

Koření je dobrý nápad
Spěte nejméně sedm hodin denně. Unavená toho sníte víc.

Dochucujte jídlo kořením a bylinkami, ne solí nebo cukrem.

Noste si vlastní oběd. Kromě toho, že ušetříte, budete přesně vědět, co jíte.

 

 

iPrima_zeny_v5.jpg

 

Zdroj: Prima ŽENY