Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Buďte v pohodě a zhubnete!

Odborníci na výživu tvrdí, že pokud chcete opravdu zhubnout potřebujete dostatek klidu a pravidelnou stravu. Jedině duševní a tělesná pohoda spolu s přísunem základních živin vám umožní nadbytečných kil se zbavit. Vystresovaný a podvyživený organismus totiž na redukční diety reaguje zcela opačně.

 

ČTĚTE TAKÉ:

10 psychologických triků při hubnutí

Nehubnete? Možná vám něco chybí!

Hubnutí zima vs. léto

 

Redukční dieta chce klid
Hubnutí není záležitostí jen vašeho rozumu, ale i pocitů a nálad. Skutečných výsledků tedy dosáhnete pouze v případě, že budete v psychické pohodě. Snažte se myslet pozitivně a naučte se radovat z maličkostí. Zní to jako klišé, ale je pravdivé. Velkou sílu můžete čerpat z rodiny, blízkých přátel a činností, které vás těší. Máte-li zrovna špatný den udělejte něco o čem bezpečně víte, že vám zvedne náladu. Kupte si nějakou maličkost, běžte do kina, zavolejte kamarádce, začtěte se do oblíbené knihy apod. Špatné naladění totiž může zvýšit váš apetit a svoje předsevzetí zhubnout zakončíte v ledničce.

Hladovění způsobí v těle paniku
Pro dietu je vedle psychické pohody důležitý i řád. Sníst byste měli pět porcí jídla denně a dodržovat zákony zdravého stravování, aby se tělo očistilo a mohlo nerušeně vykonávat své  funkce. Přesvědčení, že zhubnete jen když omezíte kalorie, nebo budete dokonce hladovět, je mylné! Při hladovění klesá hladina energie, především hladina glukózy v krvi. Mozek začne být podvyživený a objeví se stavy podráždění. Organismus začne volat na poplach a veškeré zkonzumované jídlo si uloží ve formě tuků na horší časy. Zhubnout tedy můžete jedině v případě, že budete v psychické pohodě a tělo nevyděsíte nedostatkem potravy a živin.

Zkuste meditaci
Během redukční diety můžete svou duševní rovnováhu podpořit meditací. Najděte si během dne čas, kdy nejste nikým rušeni a můžete v poklidu meditovat. Pohodlně se usaďte a plně se koncentrujte. Nekřižte ruce ani nohy, mějte zavřené oči, uvolněte se a ruce otočte dlaněmi vzhůru. Obraťte se do svého nitra, uvědomte si, že vámi proudí blahodárná energie a vnímejte, jak se vaše tělo zklidňuje a harmonizuje. Tato síla vám bude k dispozici i při vašem hubnutí, dodržování jídelníčku a cvičení. Představte si sama sebe o několik kilo hubenější a nechte se tímto příjemným pocitem hýčkat. Když svou meditaci ukončíte tyto příjemné pocity budou přetrvávat ještě nějakou dobu.


Autor: Monika Kuželová