Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Proč nejde trvale zhubnout redukční dietou

Každý, kdo držel redukční dietu ví, že shodit pár kilo není tak obtížné, ale zbavit se nadváhy napořád, je skutečný oříšek. A co je horší, v mnoha případech jíme málo a přitom ještě přibereme. Co dělat, abychom dosáhli vysněných proporcí natrvalo?

 

ČTĚTE TAKÉ:

Bizarní diety

Držíte často diety? Víte, co to s vámi dělá?

Chcete zhubnout? Jezte zdravě a správně.

 

Proč nehubneme
Nejprve si musíme uvědomit, jaké pochody v našem organismu probíhají. Člověk s nadbytečnými kilogramy je zvyklý na příjem například okolo 2 500 kalorií za den. Pokud začne držet redukční dietu, denní dávku sníží na přibližně 2000 kalorií za den. Tedy 500 kalorií mu najednou chybí. Tělo pocítí nedostatek a začne odebírat ze zásobních tuků. Dojde tedy k zhubnutí. Po nějakém čase, ačkoliv  nízkokalorická dieta trvá, se hubnutí zastaví. Organismus si na nižší příjem zvykl a váha stagnuje.

Proč ještě přibíráme
Pokud se rozhodneme přesto zhubnout v domnění, že se úbytek na váze zastavil jen dočasně, čeká nás zklamání. Zjistíme totiž, že váhová křivka začíná dokonce stoupat. Jíme málo, a přitom stejně tloustneme! Vysvětlení je jednoduché. Lidský organismus je obdařen pudem sebezáchovy, který začíná působit pokaždé, když se cítí ohrožen. Nejprve přizpůsobí nižšímu příjmu kalorií a pak ho ale pud sebezáchovy vede k tomu, aby rezervy doplnil. Stačí jen jednou porušit nízkokalorický jídelníček a  naráz můžete přibrat dvě až tři kila, která jste shazovali několik týdnů. Právě proto se doporučuje nikdy žádné jídlo nevynechávat a jíst pravidelně. Tělo nesmí cítit hlad.

Proč to mají ženy těžší
Bohužel obezita u žen se zvládá mnohem hůře než obezita u mužů. Souvisí to s fyziologickými odchylkami. Ženský organismus má oproti organismu mužskému tukovou hmotu dvojnásobnou a vyšší počet tukových buněk. S přibývající nadváhou se počet tukových buněk navyšuje a zbavit se jich je velmi složité.

Rada na závěr
Samotnou redukční dietou nikdy trvale nezhubnete. Je důležité, abyste vedli aktivní život, pravidelně cvičili a zdravě se stravovali.


Autor: Monika Kuželová