Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Konec s kouřením! Začněte cvičit.

Nemá cenu říkat, že kouření škodí zdraví, protože to ví každé malé dítě. Mezi nejzávažnější onemocnění, která inhalování cigaretového kouře způsobuje, patří rakovina plic, rakovina hrtanu i jazyka, zápal plic, mrtvice, infarkt a mnoho dalších. Z nežádoucích vedlejších účinků pak lze jmenovat suchou a staře vypadající pleť, žluté zuby, nepříjemný odér a prázdnou peněženku.    

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jaký má vliv kouření na cvičení

Cvičením proti rakovině

Nedostatek pohybu je stejně zhoubný jako kouření

 

Kouření už dávno není „in“, ale i přesto stále kouří mnoho lidí. Je to nešvar, kterého je velmi těžké se zbavit, protože způsobuje jak psychickou, tak fyzickou závislost.

Kromě dobře známých rizikových faktorů dýchání zplodin hoření jsou zde i jistá pozitiva, jenž mnoha kuřákům brání se zlozvykem přestat. Všechna tato pozitiva má ale také cvičení, které vám rozedmu plic ani uši rvoucí kašel nezpůsobí. Nahraďte pozitiva kouření cvičením a vybudujte si na něm zdravou závislost.

Sociální kontakty - cigareta je skvělý prostředník k seznámení se s novými lidmi (kuřáky). Stojíte venku v kuřáckém koutku, půjčíte si zapalovač, zapředete hovor a hned máte o známého víc. Stejně dobře ale můžete navázat hovor také v posilovně - stojíte u běžeckého trenažéru, zeptáte se, jestli někdo neví, jak se ta prokletá mašina zapíná, zapředete hovor a o známého víc máte také.

Nuda
- když se nudíte, kouříte. Ať už jste doma, v práci nebo čekáte na příjezd autobusu, zkracujete si dlouhou chvíli potahováním tabáku. Za dobu, kterou vám trvá dát si cigárko sice neuběhnete půlmaraton, ale krátký strečink určitě zvládnete. Také si pohybem okysličíte mozek, takže se Vám pak bude lépe vymýšlet, co podniknout, aby nuda nebyla.

Hubnutí - lidé se bojí přestat s kouřením, aby nepřibrali. V kuloárech ale panují řeči o tom, že cvičení na hubnutí funguje docela dobře také. Zahoďte cigaretu a běžte se raději proběhnout. Po svižné procházce či výběhu na papírovou tyčinku chuť mít určitě nebudete a na ládování se sladkým také ne.

 

clanek_cviceni_v2_600x150.jpg

 

Stres - kouření ve stresu je častý jev na pracovištích. Kuřáckou pauzu ale můžete také strávit krátkou procházkou, povídáním u čaje s kolegou nebo opět nenáročným protahováním, díky kterému vás nebudou bolet záda ani otékat nohy.

Zvyk - kouření je zlozvyk, je to naučené chování, které není žádoucí. Dobrou zprávou je, že to, co je naučené lze opět odnaučit nebo přeučit. Naučte se chodit cvičit. Naučte se cvičit doma, protahovat se, chodit na procházky, zhluboka dýchat a vnímat vůně přírody. Pohybová aktivita je s kouřením téměř neslučitelná, takže když Vás přepadne bažení po cigaretě, jděte a nezastavujte se. Hýbejte se a zabavte se jinak.

Pohoda - kafíčko a cigárko - to je pohoda. Dvojka, která patří neodmyslitelně k sobě. Co kdyby se vaší novou pohodou stala horká sprcha po tréninku? Když si dáte pořádně do těla, větší blaho, než ve sprše, určitě nezažijete.

 

 

Autor: Veronika Staňková