Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Chcete zhubnout? Cvičte s kamarádkou

Donutit se k pohybu je někdy těžké. Zvlášť, když je venku zamračeno a Vy byste raději zůstali zalezlí v posteli s dobrou knížkou. Vstát brzo ráno a jít cvičit před prací se chce málokomu a po práci to také mnohdy bývá složité. V těchto situacích, kdy víte, že by Vám trocha pohybu udělala dobře, ale vyskytují se překážky, jako je únava, lenost nebo moc práce, může být Vaší záchranou kamarádka. Existují ale také momenty, kdy je naopak lepší na nikoho se nevázat.

Cvičení s kamarádkou má spoustu výhod. Můžete se vzájemně motivovat, hodnotit výsledky, podporovat se ve chvílích, kdy máte chuť cvičení vzdát, ale také společnou aktivitou upevníte přátelství. Je dobré, aby kamarádka, se kterou chodíte sportovat, měla podobné časové možnosti jako Vy. Také je lepší, když máte obě sportoviště blízko bydliště, protože čím delší cesta před cvičením člověka čeká, tím větší je pravděpodobnost, že svou snahu vzdá.

 

ČTĚTĚ TAKÉ:

Jak začít běhat a vydržet?

Jak nepřibrat ze sedavého zaměstnání

Jak se správně hýbat a jíst po padesátce

 

S kamarádkami se domlouvejte na pohybových aktivitách předem – určete si, pokud možno, pevné termíny i místa srazů alespoň na dva týdny dopředu, aby ani jedna z vás neměla možnost výmluv. Jestliže se opakovaně stává, že kamarádka cvičení ruší a Vy kvůli ní vynecháte lekci také, nebude to to pravé cvičební partnerství. Najděte si více kamarádek, které s Vámi budou cvičit – pak se v případě, že jedna z nich někdy nemůže, obraťte na jinou. Je také výhodné sportovat v početnějších skupinkách, protože pak má člověk větší zodpovědnost, ale také motivaci nevzdávat se.

Při výběru sportovního partnera zohledněte také úroveň Vaší i jeho kondice. Jestliže Vás bude kamarádka či kamarád při sportu honit a spěchat na Vás, jistě to nebude příjemné. Naopak neustálé čekání na druhé také může Vaše pokroky brzdit. Záleží na tom, jaký jste typ – někoho motivuje pomáhat méně zdatným, jiní zase potřebují být vedení a trošku postrkovaní dopředu.

Pokud Vám kamarádka účast zruší, nezůstávejte proto sedět doma i Vy. Při sportování o samotě se můžete seznámit s jinými lidmi, ale také si vyčistíte hlavu. Uvědomte si, že jste nezávislá dospělá bytost a nenechte se odradit leností nebo nedostatkem času někoho jiného. Užijte si to, že se můžete soustředit jenom sama na sebe a na cvičení.



Autor: Veronika Staňková