Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

7 omylů v dietologii

Rozhodli jste se vylepšit si postavu a shodit nějaké to kilo? Pokud zapátráte v paměti, jistě se vám vybaví různé rady a tipy co máte, musíte a nesmíte dělat během redukční diety. Ne všechno je ale zaručeně pravda. Existuje řada mýtů, které by vás mohly svést na špatnou cestu.

 

1.    Omyl – jezte každé dvě hodiny. Toto opatření se obvykle doporučuje lidem, kteří stále trpí hladem a jí velké porce jídla najednou. Pokud vám ale stačí jíst 3x až 4x denně, aniž byste pociťovali hlad a vyhýbali se velkému energetickému přímu najednou, bohatě vám to stačí.

 

2.    Omyl – nejlépe zhubnu při jednodenní hladovce. V žádném případě ne! Při jednodenním hladovění můžete sice snížit svou hmotnost až o 2 kg, z toho je ale asi 1,5 kg je voda, kterou při prvním větším ídle opět zadržíte a tím se dostanete na stejnou váhu, jakou jste měli před hladovkou. Na podobném principu jsou založeny právě tzv. „zázračné“ redukční diety. Z dlouhodobého hlediska takovým způsobem rozhodně nezhubnete. A co víc, při opakovaných hladovkách se váš organismus přizpůsobí nižšímu příjmu potravy, současně dojde ke snížení bazálního metabolismu a tím budete daleko snadněji přibírat na váze.

 

3.    Omyl - dieta je redukční maximálně do 5000 kJ.  To není vůbec pravda, neboť redukční dieta je každá, při níž dojde k redukci hmotnosti vlivem omezení energetického, resp. kalorického příjmu. Pro někoho může být její hodnota na začátku i 10 000 kJ. Pro určení počáteční hodnoty redukční diety potřebujete  zanalyzovat zápisky vašeho dosavadního jídelníčku.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Nehubnete? Otestujte si moč!

Pečivo a dieta, jde to vůbec dohromady?

Principy správné výživy.

 

4.    Omyl – jídelníček zapisuju každý den. Nevadí ale, že až večer. Chyba. I při co největší poctivosti v zápisech se budete lišit od reality zhruba o 30%. S velkou pravděpodobností tak zapíšete jen největší prohřešky, často vám ale uniknou ty menší, které také mají svůj význam pro správné nastavení vašeho redukčního režimu.

 

5.    Omyl – hlavně nesladit. To neplatí tak úplně. Slazení nápojů nemusí být vůbec škodlivé, vždyť 5 g rozpuštěného cukru je pouze asi 100 kJ. Na druhou stranu jedna oplatka s čokoládovým krémem může obsahovat až 700 kJ, a to především v tucích. Takže pozor! Oslazené nápoje ale zase mohou snížit pocit hladu.


6.    Nezáleží na tom, jak zhubnu, protože váhu už si nějak udržím. Udržet si sníženou hmotnost je ve skutečnosti daleko težší, pokud jste během diety nedodržovali žádný režim.

 

7.    V lékárně je k dostání řada zaručených prostředků na hubnutí. To není tak úplně pravda, protože většina z nich nepatří do kategorie „léky“, a tudíž u nich není účinek prokázán žádnými klinickými studiemi. A pokud by opravdu dokázaly to, co tvrdí v letácích, pak by lidí s nadváhou běhalo po světě podstatně méně.