Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

10 chyb při hubnutí

Deset chyb při hubnutí

 

Rozhodla jste se ubrat na váze? Nemusíte držet drastickou dietu, abyste zhubla. Postačí, když si upravíte svůj jídelníček a pohlídáte příjem kalorií. Možná vás ani nenapadne, jakých chyb se můžete dopustit. Existují různé mýty, které mohou vaši cestu ke štíhlejší postavě zbytečně prodloužit.

 

1. Po ovoci se netloustne

Ovoce je zdravé a při redukční dietě je určitě důležité. Jezte ho s mírou, tak dva kusy denně a spíše v dopoledních hodinách, k snídani nebo svačině. Ovoce obsahuje hodně vlákniny, ale také mnoho cukrů. Například banány jsou takovou malou energetickou bombou.

 

2. Po zeleninových salátech se hubne

Ano, zeleniny můžete opravdu sníst velké množství a vaši dietu přitom neohrozí. Záleží ovšem v jaké formě ji budete jíst. Pokud zeleninový salát zalijete kupovaným dresingem, který bývá velmi kalorický, pak se radovat z úbytku na váze nemůžete. To samé platí, když k salátu přidáte smažené kuřecí kousky v těstíčku nebo krutony. Zeleninu konzumujte pouze s bylinkami a přiměřeným množstvím olivového oleje.

 

3. Přírodní mléčné výrobky neobsahují cukr

Mléčné výrobky, vedle bílkovin, obsahují také laktózu, která patří mezi cukry. Takže i bílý jogurt bez cukru vlastně cukr obsahuje. Takže i tady všeho s mírou.

 

4. Během diety se nesmí jíst čokoláda

Vzdávat se úplně čokolády nemusíte. Kupujte si pouze kvalitní a hořkou, která obsahuje 70% kakaa.  Je sice dražší, ale máte jistotu, že neobsahuje tuk. Ani tu však nespořádejte celou, protože její energetická hodnota také není úplně zanedbatelná.

 

5. Zhubnu, když přestanu jíst

Tak tohle je opravdu mýtus. Když zahájíte hladovku organismus se vyděsí, zpomalí svůj metabolismus a začne si ukládat tuky do rezervy. Ubývat na váze bude tedy pouze svalová hmota. Místo euforie vás přepadne slabost, únava apod. Jakmile začnete opět jíst, váha se vrátí zpět a nastává tzv. jo-jo efekt.

 

6. Po cvičení se nejí

Domněnka, že po cvičení se nesmí jíst, aby váha šla dolů, je mylná. Ve skutečnosti byste jíst měli, protože co zkonzumujete jde automaticky do svalů. Pokud budete hladovět, svaly nedostanou potřebnou výživu a začnou slábnout. A jedině posílené svalstvo pomáhá při hubnutí, protože větší svaly také spotřebují více energie.

 

7. Večeři dejte nepříteli

Večeře je naopak důležitá. Pro správné fungování metabolismu je nutné dodržovat mezi jídly pravidelné intervaly, aby tělo nepocítilo hlad a nezačalo si šetřit tuky na horší časy. K večeři je nejvhodnější zelenina, bílkoviny, tmavé pečivo, brambory, celozrnná rýže nebo ovesné vločky. Naposledy byste měla jíst asi dvě hodiny před spaním.

 

8. Sacharidy je nutné omezit

Pokud tělu přestanete dodávat dostatečné množství sacharidů tělo začne čerpat energii ze svalů. Nízkosacharidová dieta tedy způsobí úbytek svalové hmoty a tělo není chopné podávat maximální fyzický výkon.

 

9. K svačině stačí pouze rajče

Bohužel nestačí. I ke svačině je důležitá vyvážená strava, která by měla obsahovat nejen zeleninu, ale i sacharidy a bílkoviny. K rajskému jablku proto snězte například celozrnné pečivo, nízkotučný tvaroch, sýr cottage nebo jogurt.

 

10. Musli tyčinky jsou dietní

I když je na obalu uvedeno „bez přídavku cukru“ mohou být musli tyčinky kalorické. Přidané sušeného ovoce, oříšky, mandle, kokos apod. obsahují velké procento tuků a cukru. 100 g madlí má dokonce více kalorií než 100 g čokolády. Proto vždy studujte složení na obalu výrobku.