Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Chcete vidět výsledky svého hubnutí? 6 věcí, které dělat před a po cvičení!

Pokud systematicky trénujete, nebo chodíte cvičit kdykoliv, kdy máte čas, určitě máte nějakou představu o tom, k čemu by mělo vaše úsilí vést. Ať už je to snížení hmotnosti, pevnější svaly, zdravější srdce nebo jen pročištění myšlenek, vždy něco očekáváme.

Jestli se už celou věčnost honíte po lese, rvete činky v posilovně nebo protahujete záda na józe a stále se nic s vaším tělem ani myslí neděje, je někde chyba.

Naučte se dělat těchto 6 věcí před i po cvičení a uvidíte, že se konečně hnete z místa:

1. Soustřeďte se – fofry v práci, rychle nakoupit, odpovědět na mail z telefonu ještě na běžeckém páse, rychle poslat SMS před lekcí jógy, mezi sériemi v posilovně projet sociální sítě. Tak takhle ne! Soustřeďte se na to, co se chystáte dělat. Zklidněte mysl i dech, mobil nechte vypnutý v tašce a věnujte se tomu, co se odehrává tady a teď. Prociťte práci svalů, věnujte se tlukotu srdce i dýchání – když cvičíte, tak cvičte. Je prokázáno, že spojení mysli a svalů či dechu během fyzické aktivity přináší lepší výsledky!

2. Vytyčte si cíl – chcete se naučit stojku? Zvednout 50 kilo při mrtvém tahu? Uběhnout 10 kilometrů? Svoje aktivity namiřte tím správným směrem. Při zmateném a nahodilém tréninkovém plánu, nebo spíš neplánu, svého cíle nedosáhnete. Uvědomte si, co vlastně chcete a trénink tomu podřiďte.

3. Sbalte tašku – když vaše snahy krachují na lenosti, sbalte si tašku na cvičení už večer předem a také si promyslete, kdy a kam se půjdete hýbat. Šance, že se vypravíte namáhat svoje sezením zničené tělo ještě poté, co se svalíte doma na pohovku, je minimální.

4. Najezte se – nemůžete čekat, že cvičení k něčemu povede, když budete hladoví a slabí jako moucha. Ať už jdete běhat, posilovat nebo procvičovat ásány, dejte si předtím komplexní sacharidy a trochu libových proteinů. Nezatěžujte trávení tukem, přemírou bílkovin či vlákniny. Taky hodně v průběhu dne pijte.

5. Suplementujte – při podezření, že to s pohybem přeháníte a nestačíte se regenerovat, můžete zvážit zařazení doplňků stravy. Základem je ale vždy kvalitní jídelníček a dostatek odpočinku. Ráno sezobněte nějaké vitamíny a minerály, do kaše přidejte odměrku syrovátkového proteinu a při tréninku popíjejte BCAA aminokyseliny.

6. Najezte se znova
– zapomeňte na to, že byste po večerním cvičení šli spát hladoví. Unavené svaly potřebují doplnit energii i živiny. Do svého auta přece také po dlouhé cestě musíte natankovat palivo. Po výkonu se vždy najezte, ať je hodin, kolik chce! Dopřejte si opět komplexní sacharidy, proteiny i zdravé tuky. Bezprostředně po cvičení si klidně dejte i něco sladkého.


Autor: Veronika Červenková