Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

8 principů vašeho úspěšného hubnutí

Lidské tělo je velmi složitý organismus a psychické děje jsou snad ještě složitější. Jak tělo, tak „hlava“ se na hubnutí podílí, a abyste se konečně zbavili nežádoucí hmotnosti, je nutné pochopit základní principy fungování těla, ale také mysli.

 

ČTĚTE TAKÉ:

5 tipů pro zrychlení metabolismu a snadnější hubnutí

Jaká je správná porce jídla při hubnutí?

Příjem bílkovin při hubnutí

 

Následujte několik jednoduchých pravidel a vyhrajete nejen jednu bitvu, ale celou válku.

Výdej větší, než příjem - aby vám váha ukazovala stále méně, je nezbytné vydat víc energie, než kolik jí denně přijmete ve formě jídla. Může se zdát, že jíte jako ptáček a hodně se hýbete a kila dolů nejdou - je to kvůli tomu, že stresujete svůj organismus a ten se přepnul do nouzového režimu, který nedovolí pustit ani gram tuku. Začněte pravidelně jíst malé porce zdravých a vyvážených jídel a hýbejte se. Hladovění je cesta do pekel.

Proteiny
- stavební materiál pro naše svaly by se pro vás měl stát makroživinou číslo jedna. Vyhledávejte potraviny s vysokým podílem bílkovin, jako je cottage, tvaroh, libové maso, vejce, sýry, šunka, šmakoun, ryby a podobně. Hlavně odpoledne a večer by mělo být jídlo složené převážně z nich.

Sacharidy - existují sladké cukry a nesladké sacharidy škrobového typu. Ty sladké nejezte vůbec - a když, tak jen v podobě ovoce a v omezené míře. Komplexní nesladké sacharidy si dejte ráno, dopoledne a k obědu. Odpoledne je zařaďte jen v případě, že Vás čeká intenzivní trénink. Sacharidy jsou zdrojem energie pro mozek i svaly, takže tak s nimi také zacházejte - energie, kterou svaly nevyužijí, se přestěhuje do vašich boků.

Tuky
- ty potřebuje tělo ke správné funkci také - a aby mohlo pálit ty svoje, potřebuje nějaké kvalitní v jídelníčku. Čerpejte je ze semínek, ořechů, tučných mořských ryb, žloutků, olivového oleje i avokáda. Malé množství másla vám také neuškodí.

Voda - s pitným režimem je to už obehraná písnička. Abyste hubli, musíte dost pít, protože bez vody metabolismus zkrátka nefunguje. Stačí asi 2 - 4 litry denně, v závislosti na pohybové aktivitě a obsahu vody v potravinách.

Pohyb
- nehledejte výmluvy, ale možnosti, jak včlenit víc pohybu do svého života. Bez pohybu můžete sice zhubnout, ale na 90% redukci neudržíte. Proto běhejte, choďte, jezděte na kole, cvičte jógu - zkrátka se hýbejte. Denně.

Nastavení mysli
- nelitujte se. Nelitujte toho, že si nemůžete dát po obědě kus dortu, nebo že si večer neposedíte u televize se sáčkem brambůrků. Vy víte, že to vaše tělo nepotřebuje, že chcete hubnout, a že když překonáte momentální chutě a slabost, odměnou bude dlouhodobě štíhlejší postava a lepší zdraví i nálada.

Životní styl
- neberte hubnutí jako krátkodobou záležitost. Stravujte se tak, abyste byli schopní představit si, že takhle budete jíst celý život. Aby vám v jídelníčku opravdu nic nechybělo, následujte pravidlo 80/20 - to znamená, že budete jíst 80% zdravých, dietních jídel a 20% vám zbude na mlsání a uspokojení chutí.

 

660x250_5.jpg

 

Autor: Veronika Červenková (Staňková)